مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مدارک لازم برای ویزای کارآفرینی کانادا

یکی از شرایط ویزای کارآفرینی کانادا این است که متقاضی باید شرکتی را با آدرس و شماره تلفن مشخص راه‌اندازی کند و حداقل یک کانادایی تمام وقت را که هیچ رابطه خانوادگی با او ندارد استخدام کند. در این مورد از زمان ورود به کانادا، به این افراد 3 سال فرصت داده می‌شود تا کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند و اگر در این مدت به تعهدات خود عمل نکنند، ویزای آن‌ها باطل می‌شود.

دولت مرکزی به هر استان این اختیار را داده است تا قوانین و شرایط ویزای سرمایه گذاری کانادا را بر اساس نوع کسب و کار مورد نیاز و شرایط محلی خود تدوین کند. در اینجا برخی از شرایط ویزای کارآفرینی کانادا در هر استان آمده است:

برنامه کارآفرینی انتاریو

متقاضیان ویزای کارآفرینی کانادا به دنبال یک مجوز کار موقت برای راه‌اندازی کسب و کار در انتاریو هستند. هدف از این برنامه اجرای طرح‌های تجاری جدید یا خرید امتیاز برای یک کسب و کار است. افرادی که به تعهدات خود در این قرارداد عمل می‌کنند می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند.

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا

این استان دارای مالیات کم، هزینه کم برای راه‌اندازی یک تجارت و امکانات رفاهی خوب است. در نتیجه، تعداد متقاضیان ویزای کارآفرینی در بریتیش کلمبیا زیاد است. اداره مهاجرت استان بریتیش کلمبیا متقاضیان را تشویق می‌کند تا قبل از تصمیم‌گیری برای شروع کسب و کار به این استان سفر کنند تا شرایط را از نزدیک رعایت کنند.

هزینه ویزای کارآفرینی

هزینه شروع یا خرید یک کسب و کار در کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی ایالات متحده کمتر است. متقاضیان بسته به استانی که در آن درخواست ویزای کارآفرینی کانادا را می‌کنند، می‌توانند برای ویزای کارآفرینی کانادا اقدام کنند.

کل هزینه دریافت ویزای کانادا برای هر متقاضی حدود 300 دلار می باشد.هزینه اخذ ویزای کودک متفاوت است و معمولا حدود 150 دلار خواهد بود. این هزینه شامل بررسی فایل، ثبت اطلاعات بیومتریک و سایر هزینه‌ها مانند هزینه سفر است که بسته به نوع پرواز و پارامترهای مختلف متفاوت خواهد بود.

مدارک لازم برای ویزای کارآفرینی کانادا

  • مدرک زبان آیتلس CLB5
  • معاینات پزشکی و تأیید آن توسط وزارت بهداشت
  • مدارک تحصیلی دانشگاهی
  • کپی پاسپورت یا شناسنامه
  • مدرک عدم سوءپیشینه
  • مدارک مورد نیاز برای اثبات توانایی مالی
  • مدارک مربوط به سابقه مدیریتی
  • سند ازدواج (در صورت تاهل)

شرایط کارآفرینی در کانادا

دولت کانادا به خوبی از کارآفرینان داخلی و بین المللی حمایت می‌کند، زیرا معتقد است بدون کمک و حمایت آن‌ها، اقتصاد این کشور بزرگ نمی‌تواند به راحتی توسعه یابد و از سایر رقبا پیشی بگیرد. مالیات بر کارآفرینان کانادایی کمتر از سایر کشورها است.

مهاجرت از طریق برنامه کارآفرینی و ویزای کارآفرینی کانادا مزایای مختلفی مانند حق رای، تحصیل رایگان یا تحصیل ارزان برای کارآفرینان و فرزندانشان و همچنین امکانات رفاهی دیگری مانند بیمه درمانی را به همراه دارد. البته این روش مهاجرتی بدون ریسک نیست و متقاضیان نباید بدون آگاهی کافی این مسیر را طی کنند؛ زیرا در نهایت ممکن است منجر به از دست رفتن سرمایه آنها شود.

مزایای کارآفرینی در استان‌های کانادا

مزایای کارآفرینی در استان کبک

یکی از مزایای کارآفرینی در کانادا که استان کبک برای اخذ این ویزا دارد، این است که فرد نیاز نیست به کشور کانادا یا استان کبک سفر کرده باشد. باید دقت داشته باشید که در زمان ارسال مدارک از صحت اطلاعات مطمئن باشید. چرا که در صورت نادرست بودن آن­ها علاوه بر ریجکت شدن، ممکن است برای سایر انوع مهاجرت، برای سفر کردن به این کشو نیز مشکل به ­وجود بیاید.

مزایای کارآفرینی در استان بریتیش کلمبیا

مزایای کارآفرینی در استان‌های کانادا متفاوت است به عنوان مثال، مهاجرت از طریق این ویزا به بریتیش کلمبیا این است که نیازی نیست برای مهاجرت مدرک زبان ارائه بکنید. از دیگر مزایای این استان می­توان به این مسئله اشاره کرد که شما برای مهاجرت محدودیت سنی ندارید و در صورتی که سن شما بالای ۱۸ سال است، می­توانید برای مهاجرت از طریق ویزای کارآفرینی به استان بریتیش کلمبیا اقدام نمایید. هم­چنین لازم نیست متقاضیان این ویزا به کشور کانادا یا استان بریتیش کلمبیا سفر کرده باشند.

مزایای کارآفرینی در استان منیتوبا

برای مهاجرت به استان منیتوبا از طریق ویزای کارآفرینی کانادا نیازی نیست تا مدرک زبان ارائه کنید. مزایای کارآفرینی در کانادا برای استان منیتوبا این است که برای اخذ این ویزا و مهاجرت از طریق آن محدودیت سنی وجود ندارد. همین که سن شما بالای ۱۸ سال باشد، می­توانید برای مهاجرت از طریق ویزای کارآفرینی اقدام نمایید.

یکی از مهم­ترین مزایای استان منیتوبا این است که نیازی نیست مبلغ خاصی را نزد دولت کانادا به عنوان ودیعه بگذارید. اما این مسئله در بسیاری از استان­‌های دیگر کانادا وجود دارد و حداقل ۱۰۰ هزار دلار باید به عنوان ودیعه بگذارید تا برای راه­ اندازی کسب­ و کار شما بتوان از آن طریق اقدام کرد.

مزایای کارآفرینی در استان نیوبرانزویک

ممکن است این‌­طور به­ نظر برسد که این استان نسبت به سایر استان‌های کشور کانادا محدودیت­‌ها و شروط بیش­تری را برای اعطای ویزای کارآفرینی تعیین کرده است. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که استان نیوبرانزویک در کنار این محدودیت ­ها، مزایای زیادی را در اختیار این افراد قرار می­­دهد. یکی از مهم­ترین این مزایا این مسئله است که افراد می ­توانند از همان ابتدا در این استان اقامت دائم داشته باشند.

این استان متناسب افرادی است که میخواهند پس از دریافت اقامت دائم، سرمایه­ گذاری و کسب ­وکار خود را متوقف کنند. در واقع این یک راه سریع و نسبتا کم­ هزینه است که می­توانید به ­سرعت به اقامت دائم کانادا دست یابید. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که در این صورت مبلغی که نزد بانک­ های دولتی کانادا به ودیعه گذاشته ­اید، به شما باز نخواهد گشت.

در سایر استا‌ن‌های کانادا ابتدا ۲ تا ۳ سال ویزای کاری موقت داده می ­شود و پس از آن شخص می­تواند برای دریافت ویزا و اقامت دائم در این کشور اقدام نماید. از این رو استان نیوبرانزویک یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای افرادی است که می­خواهند به­ سرعت به اقامت دائم کانادا دست یابند.

منبع