مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا چه مدارکی مورد نیاز است؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا کدامند؟ برای آن که بتوانید مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته باشید، نیاز است تا چک لیست مدارک ویزای تحصیلی کانادا را بدانید. برای مهاجرت تحصیلی در اولین قدم لازم است تا نامه‌‌ی پذیرش قطعی از دانشگاه را ارائه نمایید. به علاوه پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، مدارک هویتی و گواهی عدم سوء‌پیشینه نیز مورد نیاز است.  نامه‌ی تمکن مالی بانکی و بیمه‌ی مسافرتی نیز از دیگر مدارکی هستند که  به آن نیاز دارید. در بعضی از رشته‌های تحصیلی داشتن معاینه‌ی پزشکی نیز جزو مدارکی است که  باید ارائه دهید. در ادامه مدارک لازم ویزای تحصیلی کانادا را بررسی خواهیم کرد.

عکسی که برای ویزا استفاده می‌کنید چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

از مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا عکس است. باید دقت نمایید عکسی که برای ویزا استفاده می‌کنید، دستکاری نشده باشد. با ادیت و ویرایش ظاهر خود را تغییر ندهید و همان‌طور که هستید خود را نشان دهید. در عکس باید چهر‌ه‌ای خنثی داشته باشید. از همین رو از اخم کردن، لبخند یا هر حس دیگری در هنگام عکس گرفتن بپرهیزید.

باید به این مسئله توجه کنید که هدف این عکس نشان دادن چهره‌ی واقعی شما است. به همین دلیل در صورتی که می‌خواهید آرایش کنید، زیاده‌ روی نکنید و چهره‌ی طبیعی و همیشگی خود را تغییر ندهید. شما میتوانید در زمان گرفتن عکس از عینک طبی خود استفاد نمایید اما باید این مسئله را در نظر بگیرید که استفاده از لنزهای رنگی و عینک‌های غیرطبی معمولاً توصیه نمی‌شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای اخذ این ویزا و مدارک برای ویزای تحصیلی کانادا، داشتن حجاب در صورتی که مو پوشانده شود مجاز است. اما حجاب شما نباید به گونه‌ای باشد که اجزای صورت شما را بپوشاند.

از نظر اندازه عکس ویزای شما باید سه و نیم در چهار و نیم سانتی‌متر باشد. فاصله‌ی چانه تا پیشانی نیز باید بین ۳۱ تا ۳۶ میلی­متر در نظر گرفته شود.

این عکس اولین معرفی و شناخت از شما خواهد بود از همین رو این نکته را در نظر بگیرید که مهم‌ترین مسئله این است که ظاهری طبیعی داشته باشید چرا که زیباتر بودن در روند اخذ ویزا تاثیری ندارد.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا به چه مدارکی نیاز دارید؟

برای آن که بتوانید از دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرید، در ابتدا باید جهت ادامه تحصیل در دانشگاه موردنظر درخواست بدهید. سپس پس از ارائه پاسپورت معتبر، آخرین مدرک تحصیلی خود را در اختیار دانشگاه مقصد قرار دهید.

مدارک برای ویزای تحصیلی کانادا

ریزنمرات سه سال آخر تحصیلی و برگه واریز شهریه‌ی دانشگاه نیز موردنیاز است. مدارک هویتی و عکس پاسپورتی نیز از مدارکی است که ارائه آن لازم و ضروری است. معمولاً بعضی از دانشگاه‌‌ها از شما می‌خواهند که در کنار سایر مدارک، مدرک زبان خود را نیز به آن‌ها ارائه دهید.

برای مهاجرت به کانادا برای تحصیل وکیل رسمی مهاجرت، آقای سپهر فلاحتی با شماره وکالت RCIC# R533959 از انجمن وکلای رسمی کانادا و سال‌ها تجربه و پرونده‌های موفق مهاجرتی در دادگاه‌های مهاجرتی، شما را در همه‌ی مراحل مهاجرت به کانادا همراهی می‌کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا |سپهر فلاحتی (sepimmigration.com)

چرا تحصیل در کانادا بهتر از تحصیل‌در آمریکاست؟

سازمان مهاجرتی سپهر فلاحتی، وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو آماده ارائه مشاوره در این زمینه به شما همراهان گرامی خواهد بود.
قبل از اینکه بتوانید کانادا را با ایالات متحده آمریکا برای دانشجویان بین المللی مقایسه کنید، باید تفاوت‌های بین کالج‌ها و دانشگاه‌های هر کشور را درک کنید. هر دو کشور دارای کالج و دانشگاه هستند، اما اصطلاحات معانی متفاوتی دارند.
در کانادا، تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد: دانشگاه‌ها مدرک می‌دهند، در حالی که کالج‌ها گواهی و مدرک می‌دهند. در کانادا، یک کالج شبیه به موسساتی به نام (کالج جامعه) در ایالات متحده است. اگر می‌خواهید در کانادا مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا بگیرید، باید به دنبال دانشگاه باشید، نه کالج.
در ایالات متحده، هر موسسه اعطای مدرک به عنوان کالج شناخته می‌شود. به طور کلی، دانشگاه موسسه بزرگتری است که گزینه‌های بیشتری را ارائه می‌دهد. با این حال، کلمات کالج و دانشگاه در ایالات متحده به جای یکدیگر استفاده می‌شوند.

مدارک تحصیلی شما در هر کشور نیز متفاوت است. در ایالات متحده، اکثر برنامه‌های لیسانس برای چهار سال طراحی شده‌اند. دوره‌های لیسانس کانادا گاهی اوقات برنامه‌های 3 ساله هستند. در کانادا، یک برنامه 4 ساله ممکن است (مدرک لیسانس افتخاری) نامیده شود. مدرک لیسانس ممتاز، مشابه مدرک لیسانس ایالات متحده است. با این حال، باید توجه داشته باشید که دانشجویی با مدرک لیسانس 3 ساله از یک کالج کانادایی ممکن است شرایط تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده را برآورده نکند.
سیاست‌های مهاجرت کانادا در مقابل آمریکا برای دانشجویان بین المللی
به عنوان یک دانشجوی بین المللی، تجربه مهاجرت شما به یک کشور خارجی بسته به نیاز شما می‌تواند به مراحل مختلفی تقسیم شود.

اول تجربه اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور است.
پس از شروع تحصیل، نیازهای مهاجرتی جدیدی خواهید داشت، مانند فرصت کار در خارج از کشور قبل و بعد از اتمام تحصیلات. در نهایت، زمانی که کار حرفه‌ای خود را شروع کردید، ممکن است بخواهید ویزای موقت را به ویزای دائمی انتقال دهید. متوجه خواهید شد که هر یک از این نیازهای مهاجرتی با چالش‌هایی منحصر به فرد برای هر کشور همراه است.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقابل آمریکا
در مقایسه، اخذ ویزای تحصیلی کانادا بسیار ساده‌تر از ایالات متحده آمریکا است.
اخذ مجوز کار به عنوان دانشجوی بین المللی
هم کانادا و هم ایالات متحده به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهند که قبل و بعد از اتمام تحصیل خود کار کنند. با این حال، یک سیاست مجوز کار باز در کانادا وجود دارد که به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد در مشاغلی کار کنند که با برنامه تحصیلی آنها مرتبط نیست.
این به طور قابل توجهی با ایالات متحده متفاوت است، جایی که دانشجویان بین المللی باید یک پیشنهاد شغلی مرتبط با برنامه تحصیلی خود داشته باشند.
علاوه‌بر این، پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا، می‌توانید با استفاده از مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادا، به دنبال کار باشید . این به دانشجویان بین المللی که بیش از دو سال در کانادا تحصیل کرده‌اند اجازه می‌دهد تا حداکثر سه سال در کانادا کار کنند.

مقایسه فرآیندهای درخواست و پذیرش در کانادا و ایالات متحده آمریکا
در ایالات متحده و کانادا، دانشجویان معمولاً به صورت جداگانه برای دانشگاه‌ها درخواست می‌دهند. تفاوت بزرگ بین این دو کشور میزان اطلاعاتی است که شما برای درخواست نیاز دارید. دانشگاه‌های کانادا بیشتر روی نمرات شما تمرکز می‌کنند. کالج‌های ایالات متحده ممکن است به مقالات، توصیه‌ها یا سایر مطالب تکمیلی نیاز داشته باشند.
دانشگاه‌های کانادا تصمیمات پذیرش را تقریباً به طور کامل بر اساس معدل (GPA) قرار می‌دهند. اگر معدل 70 درصد یا بالاتر دارید، شانس زیادی برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا دارید. برخی ممکن است به یک مقاله پذیرش نیز نیاز داشته باشند، اما شما معمولاً می‌توانید از همان مقاله برای هر درخواست استفاده کنید. نرخ پذیرش در دانشگاه‌های کانادا بالاست. تا زمانی که نمرات شما قوی باشد شانس زیادی برای پذیرش دارید.
در ایالات متحده، برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها یک درخواست مشترک ارائه می‌کنند، اما تنها حدود 17 درصد از تمام مؤسسات ایالات متحده آنها را می‌پذیرند. به طور متوسط، یک دانشجو برای بین چهار تا هشت کالج درخواست می‌دهد. کالج‌های ایالات متحده اغلب مطالب تکمیلی مانند: مقالات، توصیه‌های معلمان سابق و اطلاعات در مورد ورزش یا سایر فعالیت‌های فوق برنامه را می‌خواهند.

سیستم‌های آموزشی کانادا در مقابل آمریکا
دانشگاه‌های ایالات متحده و کانادا ساختارهای مشابهی دارند. هر دو کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی هستند. اکثر دانشگاه‌های کانادا دولتی هستند و توسط استان‌ها اداره می‌شوند و عموما بسیار بزرگ هستند. دانشگاه با رتبه برتر کانادا، دانشگاه تورنتو در انتاریو، در پاییز 2019 دارای 84300 دانشجوی تمام وقت بود.
دانشگاه‌های خصوصی (آنهایی که عمدتاً بدون بودجه دولتی فعالیت می‌کنند) در کانادا بسیار کمتر رایج هستند. در حالی که دانشگاه‌های کانادا به دلیل مقرون به‌صرفه بودن شهرت دارند، دانشجویان بین المللی شهریه‌هایی را پرداخت می‌کنند که به طور قابل توجهی بالاتر از هزینه‌هایی است که شهروندان کانادا می‌پردازند.
دانشگاه‌های دولتی در ایالات متحده تقریباً همیشه توسط دولت ایالتی و با کمک مالی فدرال تأمین می‌شوند. دانشگاه‌های دولتی در ایالات متحده نیز می‌توانند بزرگ باشند. با این حال، کالج‌های دولتی کوچکتر مانند دانشگاه ایالتی لوئیزیانا به طور متوسط ​​حدود 31000 دانشجو دارند.
دانشگاه‌های خصوصی در ایالات متحده معمولاً از کمک‌های مالی، بنیادها و کمک هزینه‌های تحقیقاتی حمایت مالی می‌کنند. علاوه‌بر این، برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌های خصوصی در ایالات متحده به کلیساها یا سایر گروه‌های مذهبی وابسته هستند.

ساختارهای کلاس آموزشی در کانادا و آمریکا
هر دو دانشگاه کانادا و ایالات متحده تحصیلات گسترده‌ای ارائه می‌دهند. کلاس‌ها ممکن است شامل سخنرانی‌ها، آزمایشگاه‌ها، گروه‌های کوچک یا کارگاه‌های آموزشی باشد. از شما انتظار می‌رود که در کلاس شرکت کنید و افکار و نظرات خود را به اشتراک بگذارید. اگر سوالی دارید از مراجعه به اساتید یا مربیان نترسید. آنها به پیشرفت شما اهمیت می‌دهند.

مدارک کارشناسی نیاز به درک اولیه از طیف وسیعی از موضوعات دارد. دانشگاه‌های کانادا از شما می‌خواهند که هنگام درخواست، رشته‌ای انتخاب کنید، بنابراین کلاس‌های شما احتمالاً حول این رشته متمرکز می‌شوند. در صورت نیاز تغییر رشته امکان پذیر است، اما ممکن است شما را از برنامه عقب بیاندازد.
در ایالات متحده، اکثر کالج‌ها به دانشجویان اجازه می‌دهند تا قبل از اعلام رشته خود تا پایان سال دوم صبر کنند. این به شما انعطاف‌پذیری بیشتری برای کشف کلاس‌ها و موضوعات می‌دهد تا تصمیم بگیرید کدام یک را بیشتر دوست دارید. کالج‌های ایالات متحده تمایل دارند بر مهارت‌های نرم مانند ارتباطات و کار تیمی و همچنین مهارت‌های شغلی از طریق کارآموزی و سایر فرصت‌های کاری تمرکز کنند.
هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تحصیل در خارج از کشور در کانادا یا آمریکا برای شما مناسب است، مطمئن شوید که این فاکتورها را در نظر بگیرید!
به عنوان مثال، فرض کنید که می‌خواهید تحصیلات با کیفیت بالاتر و هزینه کمتری داشته باشید و خیلی نگران فرصت‌های شغلی پس از فارغ التحصیلی نباشید، کانادا بهترین گزینه شما خواهد بود.
سازمان مهاجرتی SEP Immigration به مدیریت آقای سپهر فلاحتی، عضو رسمی انجمن وکلای مهاجرت کانادا  (ICCRC) ارائه دهنده خدمات گسترده مهاجرتی از جمله: اخذ انواع ویزای بیزنس، تحصیلی، کاری، اسپانسرشیپ و کسب اقامت کانادا از طریق روش‌های سرمایه گذاری، کار آفرینی و هنرمندی می‌باشد.
 


چرا تحصیل در کانادا بهتر از تحصیل‌در آمریکاست؟ - بهار نیوز (baharnews.ir)


همه چیز راجع به اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

اکسپرس اینتری، طرح جدید دولت کانادا (از سال ۲۰۱۵) برای پذیرش مهاجر به عنوان نیروی کار ماهر است. این طرح بر اساس سیستم امتیازدهی برنامه ریزی شده است، به این صورت که شما درخواست خود را به صورت آنلاین برای اداره کار و مهاجرت کانادا ارسال می‌کنید و اداره کار کانادا براساس امتیازات شما از بین شما و دیگر افراد، افراد واجد شرایط را انتخاب می‌کند. برای تشکیل پروفایل برای بررسی شما نیاز دارید حداقل ۴۶۰ امتیاز کسب کنید. نحوه امتیاز دهی طبق زیر می‌باشد:

  • اگر متقاضی متاهل باشد، متقاضی متاهل می تواند از شرایط زیر حداکثر ۵۰۰ امتیاز کسب کند:
  • سن:حداکثر امتیازی که فرد متقاضی می‌تواند کسب کند ۱۰۰ امتیاز است که بیشترین امتیازات به سن ۲۰ تا ۲۹ تعلق می‌گیرد.
  • تحصیلات:حداکثر ۱۴۰ امتیاز بستگی به سطح و نوع مدرک تعلق می‌گیرد. علاوه بر این ۱۰ امتیاز نیز نسبت به سطح تحصیلات همسر می‌توانید دریافت کنید.
  • دانش زبان:حداکثر می توانید ۱۲۸ امتیاز با ارائه مدرک زبان آیلتس یا فرانسه تِف کسب کنید. یعنی با مهارت‌های زبان شما مجموعا ۱۲۸ امتیاز دریافت می‌کنید.
  • زبان دوم:شما اگر زبان دومی بدانید، می‌توانید حداکثر ۲۰ امتیاز دیگر کسب کنید. به طور مثال اگر زبان اول انگلیسی را انتخاب کرده‌اید و امتیاز کامل آن را کسب کردید، می‌‌توانید برای زبان دوم، زبان فرانسوی را انتخاب کنید و  امتیاز بیشتری کسب کنید.

 

  • اگر متقاضی مجرد باشد، متقاضی مجرد می تواند حداکثر ۵۰۰ امتیاز از شرایط زیر کسب کند:
  • سن: حداکثر امتیازی که فرد از سن خود می‌تواند دریافت کند ۱۱۰ امتیاز است که به سن ۲۰ تا ۲۹ تعلق می‌گیرد. لازم به ذکر است که متقاضیان کمتر از ۱۸ و بیش از ۴۴ سال، امتیازی را کسب نخواهند کرد.
  • تحصیلات: حداکثر ۱۵۰ امتیاز به نوع مدرک و سطح آن به متقاضی تعلق می‌گیرد.
  • دانش زبان: حداکثر امتیاز دانش زبان ۱۳۶ امتیاز است که شما با ارائه مدرک انگلیسی آیلتس یا مدرک فرانسه تِف تعلق می‌گیرد. یعنی شما با همه مهارت‌های زبان جمعا می‌توانید ۱۳۶ امتیاز کسب کنید.
  • زبان دوم: شما اگر زبان دومی بدانید، می توانید حداکثر ۲۴ امتیاز دیگر کسب کنید. به طور مثال اگر زبان اول انگلیسی را انتخاب کرده‌اید و امتیاز کامل آن را کسب کردید، می‌توانید برای زبان دوم، زبان فرانسوی را انتخاب کنید و امتیاز بیشتری کسب کنید.
  • تجربه کار در کانادا: حداکثر ۸۰ امتیاز می‌توانید براساس تجربه کار در کانادا کسب کنید. این امتیاز بر مبنای حرفه شما می‌تواند متغیر باشد.

از فاکتورهای مهارتی می‌توانید ۵۰۰ امتیاز دریافت کنید. فاکتورهای مهارتی این ۵ مورد است:

  1. تحصیلات و دانش زبان
  2. سابقه کار کانادایی و تحصیلات
  3. دانش زبان و تجربه کار خارجی
  4. تجربه کار کانادایی و تجربه کار خارجی
  5. مدارک فنی (برای مشاغل فنی)

این سیستم هم به افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند کمک می‌کند بهترین راه مهاجرت به کانادا را انتخاب کنند و هم به دولت کانادا کمک می‌کند تا نیروی کار مورد نیاز خود را تامین کند.

از طریق سیستم اکسپرس اینتری، متقاضیان مهاجرت به کانادا برای روش‌های مهاجرتی زیر انتخاب می شوند:

Federal Skilled Worker Program نیروی کار متخصص فدرال

از روش‌های زیر مجموعه (Express Entry) می باشد که در سال‌های گذشته به عنوان یکی از جامع‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی به کانادا به حساب می‌آید. در این روش از افراد متقاضی مهاجرت به کانادا دعوت می‌گردد تا با کار در کانادا به اقتصاد آن کشور کمک کنند که عواملی همچون سن ، سابقه کار ، مدرک تحصیلی و سطح زبان در آن دخیل می‌باشد. متقاضیان در دو مرحله ارزیابی می‌گردند ، که در مرحله اول می‌بایست از مجموع صد امتیاز، حداقل شصت و هفت امتیاز را دریافت کنند تا بتوانند وارد (Pool) شوند.

الزامات و امتیاز دهی

امتیاز دهی بخش اول به صورت زیر می‌باشد:

الف ) سطح زبان

سطح زبان برای CLB ۹ و بالاتر: ۲۴ امتیاز

سطح زبان برای CLB 8: ۲۰ امتیاز

سطح زبان برای CLB ۷: ۱۶ امتیاز

سطح زبان برای CLB ۷ به پایین: بدون امتیاز

ب) سن:

  • ۱۸تا ۳۵ سال: ۱۲ امتیاز
  • ۳۶ تا ۴۶ سال به ترتیب: ۱۲ تا ۱ امتیاز
  • ۴۷ و بیشتر: ۰ امتیاز

ج) مدرک تحصیلی :

دکتری تخصصی (PHD): ۲۵ امتیاز

کارشناسی ارشد و یا معادل آن مثل مدرک پزشکی:  ۲۳ امتیاز

کارشناسی: ۲۱ امتیاز

فوق دیپلم: ۱۹ امتیاز

دیپلم: ۵ امتیاز

د) داشتن پیشنهاد شغلی از کانادا (Job Offer) :

داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در کشور کانادا می‌تواند 10 امتیاز به متقاضی اقامت دائم در این کشور اضافه کند. لازم به ذکر است این پیشنهاد شغلی می بایست در NOC های 0 و A  و یا B باشند. در قسمت زیر NOC  ها به طور خلاصه توضیح داده شده است.

سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا (NOC) چیست؟

‌برنامه‌های مهاجرت کاری به کانادا از جمله برنامه‌های اکسپرس اینتری به منظور ارزیابی تجربه کاری پیشنهادات شغلی و مدارک مورد نیاز برای یک شغل از سیستم طبقه بندی ملی مشاغل کانادا استفاده می‌کنند.‌ این سیستم توسط دولت کانادا ایجاد شده تا هماهنگی لازم میان برنامه‌های مهاجرت کاری این کشور به وجود آید.

سیستم طبقه بندی ملی مشاغل کانادا در واقع یک پایگاه داده است، که جهت طبقه بندی مشاغلی که یک فرد در کانادا می‌تواند داشته باشد به وجود آمده است. در این سیستم همچنین اطلاعات مربوط به هر شغل مانند شرح وظایف و مهارت‌های مورد نیاز و همچنین الزامات تخصصی و آموزشی آن توضیح داده شده است.

گروه مشاغل اصلی برای اهداف مهاجرتی

مهارت‌های نوع 0 (zero): مشاغل مدیریتی مثل:

  • مدیران رستوران
  • مدیران معادن
  • کاپیتان‌های کشتی

مشاغل سطح A: مشاغلی که معمولا نیازمند یک مدرک دانشگاهی هستند. مثل:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • معماری

مشاغل سطح B: مشاغل فنی و حرفه‌های تخصصی  که معمولا نیازمند دیپلم کالج یا گذراندن دوره‌هایی به صورت کارآموزی می‌باشند. مثل:

  • سرآشپزان
  • لوله کش‌ها
  • برقکاران

مشاغل سطح C: شغل‌های متوسط که معمولا نیازمند مدرک متوسطه یا آموزش حرفه‌های خاص می‌باشند. همانند:

  • قصابان صنعتی
  • راننده کامیون مسیرهای طولانی
  • سرویس دهندگان مواد غذایی و آشامیدنی

مشاغل سطح D: حرفه‌های کاری که معمولا با آموزش در حین کار فرا گرفته می‌شوند. همانند:

  • میوه چین
  • کارکنان خدماتی
  • کارکنان حوزه‌های نفتی

ز) سابقه کار: برای کسب امتیاز سابقه کار ، شخص می‌بایست مدارک دال بر داشتن سابقه کار را ارائه نماید.

سابقه‌ی کار یک سال: ۹ امتیاز

سابقه کار ۲ تا ۳ سال: ۱۱ امتیاز

سابقه کار ۴ تا ۵ سال: ۱۳ امتیاز

سابقه کار بیشتر از ۵ سال: ۱۵ امتیاز

ه) کسب امتیازات بیشتر :

در این قسمت متقاضی می‌تواند امتیازات بیشتری از جمله امتیاز سطح زبان و یا مدرک تحصیلی همسر ، داشتن اقوام در کانادا و … را کسب کند.

سطح زبان همسر: ۵ امتیاز

سابقه تحصیل در کانادا: ۵ امتیاز

سابقه تحصیل همسر در کانادا: ۵ امتیاز

سابقه کار متقاضی در کانادا: ۱۰ امتیاز

سابقه کار همسر در کانادا: ۱۰ امتیاز

پیشنهاد شغلی همسر: ۵ امتیاز

داشتن اقوام درجه یک در کشور کانادا: ۵ امتیاز

کسب امتیاز در مرحله دوم برنامه اسکیل ورکر

 در این مرحله پس از کسب 67 امتیاز از مجموع 100 امتیاز، متقاضی می‌بایست از مجموع 1200 امتیاز ، 470 امتیاز (بنابر آخرین Draw  فوریه 2020) را کسب کند تا بتواند از دولت کانادا دعوت نامه دریافت کرده و ویزای کار برای آن صادر گردد. عوامل موثر در کسب این امتیاز عبارتند از:

  1. سن و سن همسر
  2. تحصیلات و تحصیلات همسر
  3. سطح زبان و سطح زبان همسر
  4. سابقه کار متقاضی و سابقه کار همسر خارج کانادا
  5. سابقه کار متقاضی و همسر در کانادا
  6. داشتن سابقه مدیریتی در کانادا
  7. داشتن پیشنهاد شغلی از کانادا
  8. اقامت خواهر یا برادر متقاضی یا همسر متقاضی در کانادا
  9. داشتن مدرک زبان فرانسه

لازم به ذکر است متقاضی نیاز ندارد تا تمامی این موارد را به صورت یک جا داشه باشد و بلکه می‌تواند از امتیاز هر بخش به صورت جداگانه استفاده کند.

برای اطلاع از انواع روش‌های ویزای اکسپرس اینتری کانادا اینجا کلیک نمایید.