مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا بهتر است یا ترکیه؟

پیش از آنکه جنبه‌های مهاجرت به کانادا یا ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم، عواملی که در تعیین مقصد نهایی ما مهم هستند را بررسی خواهیم کرد. زمانی که می‌خواهید بین چند کشور مختلف یکی از آنها را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنید، می‌بایست به فاکتورهای مهمی توجه کنید. فرهنگ، آب و هوا، زبان، مذهب، شرایط اقامت، روش‌های قانونی مهاجرت و.. در انتخاب مقصد نهایی شما تاثیرگذار خواهند بود. به همین علت در ادامه‌ی محتوا، بسیاری از این عوامل را برای درک بهتر از مهاجرت به کانادا یا مهاجرت به ترکیه که امروزه بسیار باب شده است، در قالب مقایسه‌ی مهاجرت به کشور کانادا یا کشور ترکیه، مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مقایسه‌ی شرایط تحصیل در کانادا و ترکیه

اینکه شما برای تحصیل، قصد مهاجرت به کانادا یا ترکیه را داشته باشید، مسلما به شرایط مالی و درسی شما بستگی دارد. تحصیل در ترکیه بسیار ارزان‌تر است. اما همانطور که می‌دانید اعتبار و کیفیت دانشگاه‌های ترکیه به هیچ عنوان با دانشگاه‌های کانادا قابل مقایسه نیست. اما از آن جهت که کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد، شما راحت‌تر می‌توانید به ایران مسافرت کرده و خانواده‌ی خود را ملاقات کنید.

در ترکیه شما می‌توانید به زبان‌های ترکی استانبولی یا انگلیسی درس بخوانید. در حالی که در کانادا، زبان مورد نیاز، انگلیسی یا فرانسه است. به این نکته توجه کنید که پس از فارغ التحصیلی از موسسات کانادا، شانس کاریابی و حتی سقف درآمد شما بسیار بالاتر از زمانی است که از دانشگاه‌های ترکیه فارغ التحصیل می‌شوید.

بررسی شرایط کار در کانادا و ترکیه

در زمان مهاجرت به کشور کانادا یا ترکیه به نرخ بیکاری این کشورها دقت کنید. نرخ بیکاری در کانادا 5.3% و در ترکیه 11.2% می‌باشد. شما در کانادا بسیار راحت‌تر می‌توانید کار پیدا کنید. برای مهاجرت کاری به کانادا و گرفتن ویزای کاری کانادا، اگر شغل شما در لیست NOC کانادا وجود داشته باشد، پس از ثبت نام در یک سری سیستم‌های امتیاز بندی و کسب حداقل امتیاز برای کار، می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. در صورتی که برای پیدا کردن کار در ترکیه نیازی به این مراحل سختگیرانه‌ی آغازین نیست. برای مهاجرت کاری به کانادا، داشتن یک پیشنهاد شغلی می‌تواند امتیاز شما را بالاتر ببرد در صورتی که برای اخذ ویزای کار ترکیه، شما نمی‌توانید بدون جاب آفر برای دریافت این ویزا اقدام کنید.

سرمایه‌گذاری و مهاجرت به کانادا یا ترکیه

در کانادا فرصت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های متنوعی به سرمایه گذاری در کانادا بپردازید. اما برای سرمایه‌گذاری در ترکیه به مبالغ بالایی احتیاج دارید زیرا که عمده سرمایه‌گذاری در ترکیه، در زمینه‌ی خرید ملک، جهت دریافت پاسپورت دوم است. هرچند که شما در کانادا نیز می‌توانید با سرمایه‌گذاری در برخی از بخش‌ها، اقامت دائم و پاسپورت کانادا را بدست آورید. لازم به ذکر است که اعتبار پاسپورت کانادا بسیار بیشتر از پاسپورت ترکیه است.

هزینه‌های زندگی و مالیات، در هنگام مهاجرت به کانادا یا ترکیه

در پی ‌مهاجرت به کشور کانادا یا کشور ترکیه، یکی از موضوعاتی که پس از مهاجرت تاثیر فراوانی بر زندگی شما خواهد داشت، کیفیت و هزینه‌های زندگی در کشور مقصد است. هر چند به این نکته نیز دقت نمایید که سبک زندگی و عادات شما تاثیر به سزایی در این امر خواهد داشت. در کشور ترکیه، شما می‌توانید با درآمد کمتری، زندگی راحت‌تری داشته باشید. اما توجه داشته باشید، هرچند که هزینه‌ی زندگی در کانادا بسیار بیشتر است، اما کیفیت زندگی در این کشور نیز نسبت به ترکیه، به همان اندازه بیشتر خواهد بود.

به عنوان مثال، قیمت اجاره‌ی منزل در ترکیه 421.09% کمتر از کانادا می‌باشد. هزینه‌ی مواد غذایی در ترکیه 163.56% برای شما ارزان‌تر تمام می‌شود. اما نکته‌ی جالب اینجاست که میزان مالیاتی که کشور ترکیه برای شرکت‌ها و درآمد افراد در نظر گرفته است، 40% می‌باشد؛ حال آنکه این مالیات در کانادا 33% است.

امنیت در کانادا و ترکیه

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیاست. اما درصد مهاجرپذیری کشور ترکیه در سال‌های اخیر نسبت به گذشته با کاهش جزئی روبرو شده است. البته یکی از دلایل آن، امنیت حاکم بر کشور کانادا می‌باشد. درست است که سطح جرم و جنایت در دو کشور کانادا و ترکیه پایین است، اما به علت سرقت‌های خیابانی و جیب‌بری‌هایی که در مناطق توریستی استانبول اتفاق می‌افتد، لازم است که از حداقل سطوح امنیت شخصی آگاهی داشته باشید. طبق آخرین اخبار مشخص شده کشور کانادا به عنوان هشتمین کشور امن برای سفر بانوان انتخاب شده است. این امنیت بر اساس جنبه‌هایی مختلف همچون برابری جنسیتی، تبعیض جنسیتی، قوانین خشونت علیه بانوان و احساس امنیت در هنگام شب برای بانوان بررسی شده است.

مهاجرت به کانادا بهتر است یا ترکیه

شرایط آب و هوا برای مهاجرت به کانادا بهتر است یا ترکیه

یکی دیگر از مسائلی که در هنگام مهاجرت برای بسیاری از مهاجران مهم است، شرایط آب و هوایی حاکم بر کشور مقصد می‌باشد. بیان اینکه کدام آب و هوا بهتر است، یک امر کاملا سلیقه‌ای می‌باشد. از این رو با بیان شرایط آب و هوایی کانادا و ترکیه، انتخاب این موضوع را به عهده‌ی شما واگذار می‌کنیم.

در کشور کانادا به علت موقعیت جغرافیایی، آب و هوای متنوعی در نقاط مختلف کشور حاکم است. در دو سوم کانادا در فصل زمستان، آب و هوایی بسیار سرد مانند شمال اسکاندیناوی وجود دارد. در تابستان‌ها نیز هوایی گرم به همراه بارش‌های اندک مشاهده می‌شود. اما از آنجایی که کشور ترکیه در یک منطقه‌ی معتدل قرار دارد، آب و هوای مدیترانه‌ای، زمستان‌های بارانی و معتدل و همچنین تابستان‌های گرم و خشک در این کشور دیده می‌شود! و از این لحاظ بسیار به ایران شباهت دارد. بنابراین انتخاب اینکه کدام کشور دارای آب و هوای بهتری برای زندگی می‌باشد، کاملا به شما بستگی دارد.

مقایسه‌ی مهاجرت به کانادا یا ترکیه جهت دریافت اقامت دائم

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد به سایر کشورها مهاجرت می‌کنند، اخذ اقامت دائمِ کشور مقصد است. پس از مهاجرت به کشور کانادا یا کشور ترکیه، به جرات می‌توان گفت که گرفتن اقامت دائم و پاسپورت کانادا راحت‌تر از ترکیه می‌باشد. زیرا که کانادا با ایجاد راه‌های مختلف، این امکان را برای مهاجران فراهم می‌کند تا بتوانند از راه‌های متنوعی، اقامت این کشور را به دست آورند. در حالی که در ترکیه، برای اینکه بتوانید اقامت این کشور را بدست آورید، راه‌های محدود وجود دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید با تحصیل، کار و یا سرمایه‌گذاری در کانادا به راحتی اقامت این کشور را بدست آورید. در حالی که در ترکیه، بعد از سرمایه گذاری یا چند بار موفقیت کاری در این کشور، موفق به دریافت اقامت دائم خواهید شد.

مهاجرت به کشور کانادا یا کشور ترکیه

در سازمان مهاجرتی SEP Immigration تمامی خدمات و سرویس‌های مربوط به ویزا، اقامت، سیتیزنشیپ، پناهندگی و دادگاه های تجدیدنظر به صورت کاملا حرفه‌ای ارائه می‌شود. وکیل رسمی مهاجرت، آقای سپهر فلاحتی با شماره وکالت RCIC# R533959 از انجمن وکلای رسمی کانادا و سال‌ها تجربه و پرونده‌های موفق مهاجرتی در دادگاه‌های مهاجرتی، شما را در همه‌ی مراحل مهاجرت به کانادا همراهی می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد