مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا

موقعیت‌ها و فرصت‌های شغلی بسیاری در کانادا وجود دارد و افرادی که به دنبال مهاجرت و گرفتن اقامت دائم کانادا هستند، به دنبال راه‌هایی می‌گردند که بتوانند پس از اخذ ویزای توریستی کانادا، با تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا به اقامت در این کشور برسند.

  • تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا چگونه است؟
  • امکان تغییر ویزای توریستی به کاری در کانادا

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که آیا تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا امکان‌پذیر است یا خیر؟ پس به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت پاسخ این سوال ادامه مقاله را از دست ندهید.

تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا امکان پذیر است؟

بر اساس قوانین مهاجرتی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا امکان تغییر ویزای توریستی به کاری در کانادا وجود ندارد. تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا به معنی این است که نوع ویزای شما از شکلی به شکل دیگر تبدیل شود که این امر امکان‌پذیر نیست؛ اما تحت شرایطی خاص شخصی که ویزای توریستی کانادا را دارد می‌تواند بعد از ورود به خاک کشور کانادا، برای گرفتن اقامت دائم یا اقامت موقت با ویزای کار اقدام کند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که داشتن ویزای توریستی برای موفقیت در گرفتن ویزای کاری کانادا برای دارنده ویزای توریستی امتیاز محسوب نمی‌شود. ویزای توریستی کانادا معمولاً به دو صورت تک‌برگ single entry(یا چندبرگ (multiple entry) است.

متقاضیان ایرانی ویزای سینگل اینتری یا همان تک‌برگ براساس مدت درخواستی متقاضی صادر می‌شود؛ اما ویزای مالتیپل اینتری به مدت ۵ سال یا پایان مهلت پاسپورت متقاضی صادر می‌شود. بر اساس قانون کشور کانادا حداکثر زمانی که یک توریست کانادا می‌تواند بدون خروج از خاک این کشور در کانادا بماند به مدت شش ماه است.

هر مهاجری که بتواند در کشور کانادا موفق به دریافت ویزای کار شود می‌تواند به صورت موقت در این کشور اقامت داشته باشد. مدت اعتبار ویزای کار بستگی به نوع کار در کانادا دارد، اگر شما موفق به دریافت یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی شوید در واقع اولین قدم را برای اخذ ویزای کار در کانادا برداشته‌ایم. قدم دوم گرفتن مجوز LMIA توسط کارفرما است که البته مشاغلی نیز وجود دارند که نیازی به اخذ مجوز از سوی کارفرما ندارند.

پس از صدور این مجوز، متقاضی درخواست خود را مبنی بر اخذ ویزای کار به اداره مهاجرت کشور کانادا ارائه می‌دهد تا پس از بررسی‌های لازم توسط اداره مهاجرت ویزای کار برای وی صادر شود. درواقع داشتن ویزای کار موقت کانادا مانند یک سکوی پرتاب برای دریافت اقامت دائم این کشور عمل می‌کند.

تغییر ویزای توریستی به کاری در کانادا به چه صورتی است؟

طبق توضیحات داده شده امکان تغییر ویزای توریستی به کاری در کانادا وجود ندارد. در واقع داشتن ویزای توریستی به معنی اجازه کار در کشور کانادا نیست، فقط در صورتی که یکی از شرایط زیر را داشته باشید شما می‌توانید از داخل کشور کانادا برای درخواست ویزای کار یا مجوز کار اقدام کنید.

  1. نامزد یا همسر متقاضی با ویزای تحصیلی و ویزای کار در کانادا وجود داشته باشد.
  2. نوع کار متقاضی به گونه‌ای باشد که نیاز به مجوز کار در کشور کانادا را نداشته باشد. (این مورد یک امر بسیار پیچیده است که قطعاً نیاز به مشاوره و راهنمایی یک وکیل خبره و باتجربه دارد تا از نظر قانونی متقاضی دچار مشکل نشود.)
  3. متقاضی از طریق یکی از روش‌های موجود موفق به اخذ اقامت دائم کشور کانادا شده باشد و بخواهد تا قبل از طی شدن مراحل اداری و اخذ کارت اقامت دائم، کار کند.

بدون‌شک ویزای کاری کانادا یکی از بهترین انواع ویزاها است. افراد می‌توانند با برخورداری از این ویزا به صورت موقت در کشور کانادا اقامت داشته باشند و در این کشور مشغول به کار شوند؛ بنابراین تا زمانی که شما در کشور کانادا حضور دارید می‌توانید برنامه‌های کاریابی استانی را بررسی کرده و در صورت واجد شرایط بودن اقامت خود را تمدید کرده و در نهایت موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شوید. دفاتر مهاجرتی و وکیل مهاجرت از جمله افرادی هستند که می‌توانند در این راه با مشاوره و راهنمایی مناسب به شما کمک کنند.

منبع