مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

کالج الکساندر در ونکوور

کالج الکساندر در شهر ونکوور یک کالج خصوصی در استان بریتیش کلمبیا می‌باشد. این کالج سالانه بیش از 2000 دانشجو را از نقاط مختلف دنیا پذیرش می‌کند و طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی را به آنها ارائه می‌دهد.

آشنایی با آکادمی و کالج الکساندر کانادا

آکادمی الکساندر ونکوور در میان مراکز آموزشی کانادا، رتبه 28 را از آن خود کرده است. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را دارید، دوره‌های زبان موجود در این کالج می‌تواند شما را برای تحصیلات آکادمیک آماده نماید. از آنجایی که مدرک ارائه شده توسط این کالج، مورد قبول وزارت آموزش و پرورش و همچنین مرکز تضمین کیفیت مدرکِ بریتیش کلمبیا می‌باشد، پس از شرکت در دوره‌های کالج الکساندر ونکوور می‌توانید به راحتی وارد بازار کار کانادا شوید.

خوابگاه دانشجویی کالج الکساندر

این کالج دارای 2 دانشکده می‌باشد که هر دو پردیس آن، در استان بریتیش کلمبیا قرار دارند! یکی در مرکز شهر ونکوور و دیگری در شهر برنابی. کمپس‌های دانشجویی این کالج (خوابگاه‌های دانشجویی) در مرکز ونکوور و تنها چند قدم با برخی از جاذبه‌های گردشگری فاصله دارند. مکان‌های تفریحی و مراکز خرید بسیاری نیز در نزدیکی این خوابگاه‌ها وجود دارد. شما می‌توانید در اتاق‌های تک نفره و یا به صورت اشتراکی با چند نفر دیگر زندگی کنید.

ددلاین کالج الکساندر در ونکوور

ددلاین کالج الکساندر ونکوور(مهلت ثبت نام) برای ترم‌های پاییزی، 22 ژوئن تا 11 سپتامبر، و برای ترم‌های زمستانی، 19 اکتبر تا 8 ژانویه می‌باشد. بهتر است 3 ماه قبل از این تاریخ‌ها، مدارک خود را برای کالج ارسال نمایید تا در صورت کاستی در مدارک ارسالی، زمان کافی برای تهیه‌ی آنها را داشته باشید. زیرا که در صورت آماده نبودن پرونده در تاریخ‌های یادشده، پرونده‌ی شما ریجکت خواهد شد.

شرایط پذیرش در کالج الکساندر ونکوور

زمانی که برای یک کالج یا دانشگاه اپلای می‌کنید، آگاهی از اطلاعات دقیق، شرایط و قوانین آن موسسه اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین علت، پیش از ثبت نام در کالج الکساندر حتما شرایط اخذ پذیرش، مدارک مورد نیاز جهت دریافت پذیرش، ددلاین کالج، گپ تحصیلی و بسیاری نکات دیگر را در وب سایت کالج بررسی نمایید. به عنوان مثال برای اخذ پذیرش از کالج الکساندر در ونکوور، می‌بایست دیپلم 12 ساله‌ی شما دارای معدل قابل قبول برای رشته‌ی درخواستی شما باشد(این معدل برای رشته‌های مختلف، متفاوت است).

سن و همچنین گپ تحصیلی(فاصله تحصیلی از آخرین مقطع تحصیلی، تا زمان ثبت درخواست) شما عوامل تاثیرگذاری در اخذ پذیرش می‌باشند. زیاد بودن گپ تحصیلی تنها در صورتی قابل قبول است که دلیل منطقی و توجیه پذیری وجود داشته باشد؛ مانند بیماری، اشتغال به کار و … . یکی دیگر از عوامل مهم در هنگام اخذ پذیرش، نمره‌ی مدرک زبان شما می‌باشد. کالج الکساندر نمره‌های 6، 80 و 60 را به ترتیب برای مدارک IELTS ،TOEFL  و PTE  به عنوان حداقل نمره‌ی زبان از شما قبول می‌کند.

اگر نمره‌ی زبان شما کمتر از حد لازم باشد، می‌توانید در دوره‌های زبان این کالج شرکت کرده و نمره‌ی مورد نظر را اخذ نمایید. البته این حالت کمی ریسک‌پذیر است و ممکن است خطر ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا شما را در سفارت کانادا بالا ببرد.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کالج الکساندر

همانگونه که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، برای تحصیل در این کالج می‌بایست مدارک خاصی را در هنگام ثبت نام برای کالج ارسال نمایید. این مدارک بسته به مقطع و دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنید متفاوت هستند. اما به طور کلی برخی مدارک وجود دارند که برای بسیاری از دوره‌ها مشترک می‌باشند. از جمله مدارک مورد نیاز در هنگام ثبت نام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دیپلم 12 ساله، به همراه ریز نمرات و ترجمه‌ی رسمی آنها.
  2. پاسپورت معتبر.
  3. انگیزه نامه.
  4. توصیه نامه.
  5. مدارک هویتی به همراه ترجمه‌ی رسمی.
  6. مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه.
  7. اثبات تمکن مالی.

تحصیل در کالج الکساندر

رشته‌های تحصیلی کالج الکساندر

کالج الکساندر بیش از 80 دوره‌ی دانشگاهی، در سال تحصیلی ارائه می‌دهد که شما می‌توانید مدرک ارائه شده در این دوره‌ها را در کالج‌ها و دانشگاه‌های دیگر(در سیستم BCCAT ) مورد استفاده قرار دهید. رشته‌هایی که در این کالج تدریس می‌شوند تنوع زیادی دارند. ازجمله رشته‌های ارائه شده در این کالج می‌توان به رشته‌های زیر اشاره کرد:

  1. بیولوژی.
  2. فیزیک.
  3. ریاضیات.
  4. تجارت.
  5. علوم کامپیوتر.
  6. ارتباطات.
  7. انگلیسی.
  8. فرانسوی.
  9. آمادگی دانشگاه.
  10. مطالعات فیلم.
  11. فلسفه.
  12. روان شناسی.
  13. مردم شناسی.
  14. جامعه شناسی.
  15. مطالعات آسیایی.

هزینه‌ی تحصیل و بورسیه‌های کالج الکساندر ونکوور

یکی از مهمترین موضوعات در هنگام اپلای برای این کالج کانادایی، هزینه‌ی تحصیل در کالج الکساندر است. هزینه‌ی ثبت نام، کتاب، بیمه، خدمات بهداشتی، دوره‌های درسی و … هزینه‌هایی هستند که شما ملزم به پرداخت آنها می‌باشید. از جمله برنامه‌های اصلی تحصیل در این کالج، برنامه‌های فارغ التحصیلی BC Dogwood  می‌باشند که برای تحصیل در مقطع متوسطه(هشتم الی دوازدهم) در نظر گرفته شده‌اند.

بجز این دوره‌، برنامه‌های اصلی ‌دیگری نیز تحت عنوان برنامه دیپلم بین المللی ( IB Diploma ) وجود دارد که مختص برنامه‌های ترمیک و آکادمیک هستند. البته این کالج دارای برنامه‌ها و دوره‌های دیگری نیز می‌باشد. بسیاری از هزینه‌های تحصیل در این کالج عبارتند از:

  1. هزینه‌ی تحصیل در برنامه‌های BC Dogwood ، سالانه 22,800 دلار کانادا.
  2. هزینه‌ی اپلیکیشن فی(ثبت نام)، 200 دلار.
  3. هزینه‌ی کتاب‌های درسی، فعالیت‌های فوق برنامه و اردوهای علمی، سالانه 800 دلار.
  4. هزینه یونیفرم، سالانه 600 تا 800 دلار.
  5. خدمات بهداشتی و بیمه، ماهانه 44 دلار.
  6. هزینه‌ی Home Stay، سالانه 9,000 تا 15,000 دلار.
  7. شهریه دوره‌ی Undergraduate، سالانه 5,000 دلار.
  8. دوره‌ی English for Academic Purposes (EAP)، 2,500 تا 5,000 دلار.
  9. ESL، 2,500 دلار.
  10. Academic Upgrading (excluding EAP)، بسته به دوره‌ی مورد نظر متفاوت است(در سایت کالج این مورد را بررسی نمایید).
  11. University Preparation Program، 3,300 دلار.

بورسیه تحصیلی کالج الکساندر

جالب است که بدانید، کالج الکساندر برخلاف بسیاری از کالج‌ها برای دانش‌آموزان خود بورسیه‌های تحصیلی متنوعی در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها به افراد شایسته و دانش‌آموزانی که دارای نمرات بالایی هستند تعلق می‌گیرد. از جمله بورسیه‌هایی که این کالج به دانش‌آموزان خود ارائه می‌دهد، می‌توان به بورسیه‌های زیر اشاره کرد:

  1. Ayne Rand Scholarship
  2. BC Excellence Scholarship
  3. CAEL Scholarship
  4. Collegedunia Dream Scholarship
  5. Centennial Scholars Entrance Award to UBC
  6. Elizabeth Paterson
  7. ca College Scholarship

منبع