مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

نمونه رزومه برای سفارت کانادا، چطور رزومه موفقی داشته باشیم؟

رزومه یا CV خلاصه‌ای از مدارک تحصیلی، سابقه شغلی، مهارت‌ها، موفقیت‌ها و گواهینامه‌های مختلف شماست. هنگامی که برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنید باتوجه به نوع ویزایی که قصد دارید دریافت کنید باید رزومه مناسب برای ارائه به سفارت بنویسید. به عنوان مثال اگر قصدتان مهاجرت تحصیلی به کاناداست باید رزومه شما متمرکز بر مدارج تحصیلی و مهارت‌ها و گواهی‌نامه‌های مرتبط با تحصیل باشد. چنانچه برای ویزای کاری اقدام می‌کنید رزومه شما باید تمرکز بیشتری روی سوابق شغلی شما و مدارک مرتبط با شغلتان داشته باشد.

رزومه چیست؟

چگونه یک رزومه تحصیلی کاری برای سفارت کانادا بنویسیم؟

گفتیم اگر قصد ادامه تحصیلی در کانادا داشته باشید باید رزومه شما بر مدارج تحصیلی و مهارت‌ها و گواهی‌نامه‌های مرتبط با تحصیل متمرکز باشد. رزومه خود را اگر به طور صحیح بنویسید می‌تواند احتمال اخذ پذیرشتان را از دانشگاه و ویزا افزایش دهد. نکته مهم در این باره این است که کمیته پذیرش دانشگاه‌ها معمولا حدود 30 ثانیه برای مطالعه CV شما در میان چندین رزومه دریافت شده زمان صرف می‌کنند و رزومه باید به اندازه‌ای قابل توجه باشد که در همان چند ثانیه بتوانید توجه مسئول پذیرش دانشگاه را به خود جلب کنید.

نکته مهم هنگام نگارش روزمه خوب این است که هدفتان از نوشتن رزومه مشخص باشد. رزومه نه زندگی‌نامه است که تمام جزئیات زندگی خود را در آن درج کنید و نه جایی است که خود را تمجید کنید. مسئله مهم هنگام نگارش CV این است روند پیشرفت خود، مدارک کسب شده، مهارت‌ها، موفقیت‌ها و مهارت‌های علمی خود را به صورت کاملا واقعی در آن به گونه‌ای درج کنید تا برای کمیته پذیرش قابل باور باشد.

هنگام نوشتن رزومه باید به مقطع تحصیلی خود نیز توجه کنید. به عنوان مثال فردی که با مدرک کارشناسی برای اپلای اقدام می‌کند باید روی فعالیت‌های فوق‌برنامه خود در حیطه تحصیلی هم تمرکز کند و فردی که با مدرک کارشناسی ارشد برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا اقدام می‌کند باید روز جنبه تحقیقاتی فعالیت‌هایش متمرکز باشد. رزومه تحصیلی باید مختصر باشد؛ به نحوی که در یک صفحه یا نهایتا ۲ صفحه بتوانید نکات مهم را ذکر کنید. برای رزومه تحصیلی پیشنهاد ما یک سی وی یک صفحه‌ای است. رزومه‌های ۲ صفحه‌ای برای ویزاهای کاری مناسب‌تر هستند.

برای نگارش رزومه تحصیلی با اطلاعات تماس شروع کنید. پس از درج اطلاعات تماس خلاصه‌ای از سوابق تحصیلی و آکادمیک را درج کنید و در ادامه خلاصه‌ای از فعالیت‌های مرتبط با رشته خود را ذکر کنید. می‌توانید در این بخش درباره سوابق کاری مرتبط با رشته نیز مطالبی بنویسید. در مرحله بعد می‌توانید روی مهارت‌های فنی و تخصصی و مهارت‌های نرم خود تاکید کنید و رزومه را در 1 صفحه به پایان برسانید. هنگام درج اطلاعات شخصی نیازی به درج نام پدر یا دین و مذهبتان در رزومه نیست و این بخش را به درج اطلاعات تماس مانند یک آدرس و تلفن در کانادا (درصورت وجود) یا پروفایل لینکدین خود محدود کنید.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم چنانچه سابقه تدریس، تجربه تحقیق، افتخارات و جوایز، بورسیه‌های اعطا شده، تجربه علمی و حرفه‌ای مهارت‌ها و زبان‌های مرتبط دیگر و انتشارات (مانند انتشار کتاب یا مقاله) دارید حتما در رزومه تحصیلی خود به اختصار ذکر کنید. ضمن این‌که پیشنهاد می‌کنیم در انتهای رزومه نام چند استاد یا مربی حرفه‌ای که می‌توانند توانایی‌های شما را تایید کنند به همراه شماره تماس یا ایمیل ذکر کنید.

رزومه تحصیلی برای سفارت کانادا

چگونه یک رزومه کاری برای سفارت کانادا بنویسیم؟

برای نگارش رزومه کاری جهت ارائه به سفارت کانادا شفافیت و سادگی را سرلوحه کارتان قرار بدهید. در رزومه کاری باید تمامی اطلاعات مرتبط با سوابق شغلی‌تان را ذکر کنید. البته اگر بیشتر از ۱۵ سال است که شاغل هستید، بهتر است آن دسته از فعالیت‌های شغلی خود را ذکر کنید که ارتباط بیشتری با ویزای کاری‌تان دارد. متن رزومه کاری برای سفارت کانادا باید کاملا روان و با فونت خوانا نوشته شده باشد.

رزومه‌های کاری معمولا ۱ تا ۲ صفحه‌ای نوشته می‌شوند و بهتر است محدود به همان ۲ صفحه باقی بمانند. هنگام نگارش رزومه کاری، بهتر است با اطلاعات تماس شروع کنید. شماره تماس یا آدرسی در کانادا اگر دارید، درج پروفایل لینکدین، شماره تماس واتسپ، ایمیلی با نام خودتان و مواردی از این دست می‌توانند در بخش اطلاعات تماس رزومه کاری شما برای اپلای ذکر شوند.

پس از درج اطلاعات تماس سوابق شغلی خود را لیست کنید. بهتر است در این بخش مشاغل مرتبط با ویزای خود را به همراه سال‌هایی که به فعالیت کرده‌اید ذکر کنید. سوابق شغلی را معمولا از انتها به ابتدا ذکر می‌کنند؛ یعنی از آخرین شغل خود شروع می‌کنید و مشاغل قبلی خود را به ترتیب ذکر می‌کنید. البته این موضوع قانون سفت و سختی ندارد اما از آنجا که سوابق شغلی افراد در گذر زمان حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر می‌شود، این موضوع می‌تواند روی دیدگاه خواننده رزومه درباره شما تاثیر مثبت بگذارد.

پس از ذکر سوابق شغلی، سوابق تحصیلی خود را برشمارید و به اختصار آن‌ها را فهرست کنید. در نهایت نیز مهارت‌هایی که در طول سال‌ها کسب کرده‌اید، مدارک و گواهینامه‌های شغلی، افتخارات و دستاوردهای خود را به اختصار بنویسید.

برای مطالعه بیشتر در این مورد اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد