مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا، راهنمای کامل انواع روش‌های مهاجرتی در سال 2023

کانادا به همراه استرالیا و آمریکا از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است و همه ساله به تعداد زیادی از مهاجران تحت عنوان نیروی متخصص کار، سرمایه‌گذار، کارآفرین و … اقامت دائم می‌دهد.

در مقایسه با سایر کشورهای جهان کانادا در لیست ده کشور اول با پاسپورت معتبر است. از طرف دیگر رفاه اقتصادی بالا، وسعت کشور و امکان زندگی در ایالت‌های مختلف، منابع طبیعی وسیع و طبیعت زیبا، استاندارد بالای آموزشی و تأمین آینده فرزندان، امکان تجارت آزاد با سایر کشورها و … همگی باعث شده تا بسیاری از ایرانیان متقاضی مهاجرت به این کشور باشند.

مزایای مهاجرت به کانادا چیست

دوستانی که در حال حاضر ساکن ایران هستند، از طریق برنامه‌های مختلفی مانند سرمایه‌گذاری، برنامه کارآفرینی و استارتاپ، مهاجرت کاری، اسپانسرشیپ خانوادگی، اکسپرس اینتری و برنامه استانی و ده‌ها روش دیگر می‌توانند درخواست اقامت دائم کانادا داده و راهی این کشور شوند تا بعد از مدت زمانی مشخص مجاز به شرکت در آزمون شهروندی citizenship شده و برای پاسپورت درخواست دهند.

مزایای مهاجرت به کانادا

احتمالاً بسیاری از شما مهم‌ترین دلیل مهاجرت به کانادا را رفاه بالای زندگی، اقتصاد سالم و پویا، سیستم آموزشی استاندارد و امنیت می‌دانید، اما مهاجرت به این کشور زیبای آمریکای شمالی مزایای دیگری هم دارد.

از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به کانادا این است که شما به همراه خانواده بعد از چند سال کار و زندگی در کانادا مجاز به دریافت پاسپورت هستید و می‌توانید در آزمون شهروندی یا همان citizenship شرکت کنید. علاوه بر این کانادا کشوری امن با نرخ جرم بسیار پایین است که در میان ده کشور برتر دنیا از لحاظ امنیت قرار داد. اقتصاد پویا و فعال؛ نرخ پایین تورم؛ آزادی اجتماعی، رفاه نسبی شهروندان و برخورداری از حقوق برابر، تامین سیستم آموزشی برای تمام شهروندان به‌صورت برابر از دیگر مزایای مهاجرت و زندگی در کانادا است.

برای مهاجرت به کانادا باید چه شرایطی داشته باشم؟

برا مهاجرت به کانادا شما می‌توانید از میان چندین روش مختلف اقدام کنید که ما در ادامه برایتان آوردیم. در عین حال با اخذ ویزای تحصیلی یا ویزای کار کانادا هم می‌توانید بعد از چند سال برای اخذ اقامت دائم درخواست دهید. به همین خاطر اگر قرار است که از طریق هرکدام از روش‌های زیر برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید یادتان باشد که به‌صورت کلی باید شرایطی از جمله را داشته باشید:

  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی تائید و سلامت پزشکی
  • تمکن مالی برای هزینه یک سال زندگی در کانادا ( با توجه به اینکه کار پیدا نکرده و حقوق نگرید)
  • منشا مشخص برای تمکن مالی مانند سند فروش خانه یا زمین، فاکتور فروش طلا یا بورس
  • تسلط به زبان انگلیسی (زبان فرانسه برای استان کبک) که از طریق امتحان رسمی مانند آیلتس مشخص می‎شود
  • تکمیل و ارائه مدارکی که بعد از ساخت حساب کاربری در سایت به شما اعلام می‌شود

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا به ­عنوان یک کشور مهاجرپذیر سالانه دانشجویان زیادی را از سراسر جهان می­ پذیرد که درصد قابل ­توجهی از آن­‌ها را دانشجویان ایرانی تشکیل می­‌دهند. پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج مورد نظر خود، باید برای ویزای تحصیل به دولت کانادا درخواست دهید. نکته مهم اینکه برای واجد شرایط بودن برای ویزای تحصیلی باید مدرکی(سند تمکن مالی) ارائه دهید که نشان دهد از نظر مالی توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و حمایت از خود در کانادا را دارید.

هزینه‌‌های ویزای تحصیلی کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر به ­صرفه است. این به آن معنی است که با شرایط ارزی کنونی نیز می ­توان به تحصیل در این کشور فکر کرد. از سویی دیگر دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس به اندازه­ کافی تنوع دارند و فرد می­تواند از بین آن­‌ها مناسب ­ترین گزینه را برای ادامه­ تحصیل انتخاب کند. کشور کانادا برای کمک هزینه‌­های تحصیلی نیز طرح­‌های مختلفی دارد که می‌­توان به فاند(fund) و اسکالرشیپ (scholarship) اشاره نمود.

مهاجرت از طریق ویزای توریستی

ویزای توریستی کانادا یک نوع ویزای اقامت موقت است که از محبوب ترین انواع ویزای کانادا محسوب می‌شود. شما به عنوان دارنده ویزای توریستی می‌توانید وارد کشور کانادا شوید و با توجه به اینکه ویزای توریستی شما سینگل، مولتی و یا سوپر ویزای کانادا باشد در هر بار سفرتان تا حداکثر 6 ماه مهمان این کشور باشید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که می‌توانید ویزای توریستی خود را به تحصیلی یا کاری نیز تغییر دهید و به اقامت دائم در کانادا نزدیک شوید.

مهم ترین دلایل رد شدن ویزای توریستی شامل مشخص نبودن هدف از سفر، نداشتن تمکن مالی، نداشتن سابقه سفر و نداشتن وابستگی به کشور مبدا است.

مهاجرت کاری به کانادا

بسیاری از متقاضیان ایرانی علاقه‌مند دریافت ویزای کار یا همان work permit کانادا هستند که چندان روش آسانی نیست؛ زیرا در این برنامه شما باید حتماً یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک شرکت یا کارفرمای رسمی در کانادا داشته باشید. به این پیشنهاد کار job offer می‌گویند که بعد از دریافت آن می‌توانید درخواست ویزای کار دهید و برای مدتی مشخص یعنی به‌صورت موقت در کانادا مشغول به کار شوید.

تبدیل این ویزای موقت به اقامت دائم، تمدید قرارداد کاری با چهارچوب و حقوق مشخص، برنامه‌های کاری کانادا و نیاز بازار در مشاغل مختلف و … بستگی دارد. به همین خاطر اگر سنتان زیر 35 است و تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارید، بهتر است که سراغ روش اکسپرس اینتری بروید.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری Express entry

روش اکسپرس اینتری کانادا برای جذب نیروی کار متخصص که تسلط خوبی به زبان دارد و تحصیلات دانشگاهی را گذرانده، طراحی شده است. اگر در این روش امتیازات کافی را به دست آورید برای شما دعوت‌نامه‌ای صادر می‌شود که از طریق آن می‌توانید وارد کانادا شده و به‌صورت قانونی به کار، زندگی و تحصیل ادامه دهید.

مهاجرت از طریق اکسپرس انتری کانادا

واجدین شرایط برنامه اکسپرس اینتری از داخل کانادا یا باید سابقه کار و تحصیل کانادایی داشته باشند؛ یعنی در کانادا درس خوانده و کار کرده باشند یا اگر از داخل ایرانی اقدام می‎کنند سابقه کاری کافی و مدرک دانشگاهی معتبر داشته باشند تا بتوانند وارد رقابت با سایرین شوند. در کنار این شرایط، متقاضی باید از ویژگی‌های دیگری مانند:

  • سن (هرچقدر سن کمتر باشد، امتیاز بیشتر است)
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی بر اساس نمره آیلتس جنرال و آزمون استاندار زبان فرانسوی
  • تحصیلات دانشگاهی (هرچقدر تحصیلات بیشتری داشته باشید، امتیازتان بیشتر خواهد بود)
  • سابقه کار در سطوح مختلف از کارشناس جونیور تا سطوح مدیریتی (سابقه کار بیشتر امتیاز بیشتری هم دارد)
  • تخصص کاری بر اساس سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا که به آن NOC می‌گویند

امتیاز مشخصی را ‌به دست آورده و اگر امتیازش به حدنصاب رسید، وارد سیستم اکسپرس اینتری شود.

در صورتی که در هرکدام از این موارد بالا امتیاز خوبی ندارید، مثلاً به جای فوق‌لیسانس مدرک دیپلم دارید یا نتوانستید نمره زبان خوبی بگیرید (آیلتس زیر 7) شانس زیادی برای ورود به کانادا از این مسیر نخواهید داشت و بهتر است سراغ برنامه مهاجرتی دیگری بروید.

بعد از ورود به سیستم اکسپرس اینتری که به آن استخر یا اصطلاحاً پول Pool گفته می‌شود، بر اساس سطح امتیازات و در صورتی که نمره قابل‌قبولی کسب کنید، دعوت‌نامه‌ای برای ورود به کانادا برایتان صادر می‌شود.

برای مطالعه‌ی بیشتر اینجا کلیک کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد