مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

۱۵ دلیل برای انتخاب کشور کانادا برای زندگی

استقبال کانادا از مهاجران و پدیده چند فرهنگی

کشور کانادا دارای بالاترین نرخ پذیرش مهاجر در میان کشورهای توسعه یافته است و به تنهایی در تابستان ۲۰۱۹، میزبان ۱۰۳ هزار مهاجر به کشور بوده است.

کشور کانادا در عین حال بخاطر رویکرد موزاییکی mosaic خود در مقابل موضوع چند فرهنگی شناخته شده است؛ این رویکرد موجب شده تا مهاجران با فرهنگ‌های مختلف در حالی که میراث فرهنگی و مذهبی خود را حفظ می‌کنند، با هماهنگی کامل با یکدیگر به زندگی بپردازند.

بدین ترتیب، می‌توان اینطور گفت که بیش از ۳۰ قوم و نژاد مختلف با جمعیتی بالای ۱۰۰٫۰۰۰ نفر و ۱۱ قوم و نژاد با جمعیت بالای میلیون در کشور کانادا در حال زندگی کردن هستند.

کانادا، حامی حقوق زنان

یکی از دلایل انتخاب کانادا برای زندگی این است که احترام زیادی برای انتخاب و عقاید شهروندان خود قائل است. همچنین در کشور کانادا، زنان دارای قدرت زیادی هستند. زمانی که جاستین ترودو در سال ۲۰۱۵ به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شد، این وعده را داد تا به صورت ۵۰/۵۰ نمایندگان کابینه خود را از هر دو جنسیت زن و مرد انتخاب کند.

حقوق اولیه زنان که شامل حق رای، دسترسی به کنترل تولد و سقط جنین در این کشور می‌شود برای مدت زمان طولانی وضع‌شده و از آن محافظت می‌گردد. با توجه به آمار اخیر، قریب به ۸۲ درصد از زنان بین ۲۵ تا ۵۴ ساله در حال کار و فعالیت در بیرون از خانه هستند. این موضوع حضور بالای زنان در بازار کار کانادا را نشان می‌دهد، اما با این حال، کماکان فضای مناسبی برای ارتقای وضعیت کلی زنان و سوق آن‌ها به نقش‌های رهبری در کانادا وجود دارد.

کانادا، دهمین کشور برتر اقتصادی دنیا

بنابر آمار وب‌سایت معتبر Investopedia، برخلاف این موضوع که این کشور در رتبه ۳۸ دنیا از لحاظ جمعیت قرار گرفته است، با میزان خروجی ۱٫۶ تریلیون دلار و یا به بیانی درآمد سرانه فردی ۴۸٫۱۰۰ دهمین اقتصاد بزرگ دنیا نام گرفته است.

در سال ۲۰۱۵ کشور کانادا با پیشی گرفتن از روسیه در لیست ۱۰ کشور برتر اقتصادی دنیا قرار گرفت؛ در حالی که این کشور از لحاظ منابع طبیعی بسیار غنی و ثروتمند است، قریب به ۷۸٫۹ درصد از شهروندان کانادا در مشاغل مرتبط با خدمات مشغول به کار هستند و در واقع حجم زیادی از اقتصاد این کشور مبتنی بر خدمات و سرویس است.

اگرچه بخش تولید کالا در مقایسه با بخش خدمات کوچک به نظر می‌رسد، زمینه تولید و صنایع نفتی کشور کانادا طی چند سال گذشته شاهد رشد تدریجی و مستمری بوده است.

سیستم آموزشی کانادا در سطح اول جهان

بنابر گزارش CNBC ، کشور کانادا در مقایسه با سایر کشورهای صنعتی و موفق دنیا مبلغ بیشتری را صرف سرانه تحصیلات و آموزش و پرورش می‌کند؛ از این رو به عنوان تحصیل‌ کرده‌ترین کشور در دنیا محسوب می‌شود.

سیستم آموزش و پرورش دولتی دوازده ساله کانادا یکی از بهترین نمونه‌ها در سطح جهان است. این کشور هم‌چنین میزبان برترین دانشگاه‌های دنیا هم‌چون دانشگاه تورنتو، مک‌گیل و بریتیش‌کلمبیا است که در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند.

بنابر آخرین آمار کشور کانادا، قریب به ۵۴ درصد از شهروندان کانادا با میانگین سنی ۲۵ تا ۶۴ سال دارای مدارک دانشگاهی هستند و در حدود ۱۰٫۸ درصد دوره‌های فنی و حرفه‌ای، کارآموزی و مدارک تجارت و بازاریابی را گذرانده‌اند.

برای جزئیات بیش‌تر اینجا کلیک نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد