مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

معرفی برنامه‌های بیزینسی در کانادا

آیا روش‌های سرمایه گذاری در کانادا را می‌شناسید؟

سرمایه گذاری در یک کشور یکی از آسان‌ترین راه‌های کسب اقامت هستند. اما استفاده از این روش‌ها معمولا ریسک بالایی دارند. متقاضی استفاده از این روش جهت کسب اقامت دائم یک کشور حتما باید از شرایط سرمایه گذاری و قوانین حاکم بر نظام مالی آن کشور مطلع باشد. در این مقاله تلاش کردیم تا به اساسی‌ترین سوالات شما در خصوص کسب ویزا سرمایه‌گذاری کانادا پاسخ دهیم.

کشور کانادا جز آن دسته از کشورهایی است که به سایر افراد اجازه سرمایه گذاری را می‌دهد، اما شما به عنوان یک فرد خارجی باید بدانید که تمامی این روش‌ها منجر به اخذ ویزا و اقامت در این کشور نمی‌شود.

خرید ملک در کانادا

 خرید ملک در کانادا به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند و پیشرفته دنیا ممکن است یک سرمایه گذاری منطقی و سود ده تلقی شود. اما برای این سرمایه گذاری نیاز است ابتدا شرایط و محدودیت‌های پیش‌رو را بررسی کنیم:

  • برخی از استان‌های کانادا برای خرید ملک توسط افراد خارجی محدودیت دارند. اما خرید ملک در بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند، نوا اسکوشیا، انتاریو و کبک بدون محدودیت برای افراد خارجی امکان پذیر می باشد.
  • خرید ملک در کانادا منجر به اخذ اقامت سرمایه گذار بر روی ملک نخواهد شد، بنابراین متقاضیان باید توجه داشته باشند که اگر قصد کسب اقامت و تابعیت کانادا را دارند بهتر است از دیگر روش‌های سرمایه گذاری اقدام به مهاجرت نمایند.
  • افرادی که جز ساکنین و مقیمان کانادا محسوب نمی‌شوند باید در زمان فروش ملک خود ۲۵ درصد از سود فروش را به عنوان مالیات به دولت کانادا پرداخت نمایند.
  • سرمایه گذاران خارجی باید ۶۵ درصد از تامین اعتبار خرید ملک را داشته باشند که ۳۵ درصد از سرمایه خرید ملک باید به عنوان پیش پرداخت در دسترس باشد.
  • مراحل خرید ملک در کانادا و روند انتقال آن معمولا بین ۶۰ الی ۹۰ روز به طول می انجامد.

سرمایه گذاری استانی کانادا

این روش سرمایه گذاری برخلاف روش خرید ملک منجر به کسب اقامت برای فرد سرمایه گذار خواهد شد. این روش از سیستم امتیاز‌بندی استفاده می‌کند که فاکتورهایی نظیر میزان سرمایه، سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار و مدرک زبان در آن تاثیر گذار است. سرمایه لازم برای شرکت در برنامه سرمایه گذاری استانی کانادا، وابستگی زیادی به منطقه‌ای که فرد متقاضی می‌خواهد در آن سرمایه گذاری و اقامت کند دارد. در ادامه به بررسی حداقل شرایط لازم برای سرمایه گذاری در هر منطقه می‌پردازیم:

  • سرمایه گذاری در شهر تورنتو نیاز به حداقل 800 هزار دلار کانادا دارد که 600 هزار دلار آن باید صرف سرمایه گذاری در این شهر شود. فرد متقاضی باید حداقل 2 سال سابقه مدیریت طی 5 سال گذشته را داشته باشد، سرمایه گذاری در این شهر محدودیتی از لحاظ سن و مدرک تحصیلی نداشته اما هرچه مدرک تحصیلی بالاتر باشد امتیاز بهتر به فرد متقاضی داده می‌شود، همچنین فرد متقاضی باید حداقل مدرک زبان CLB4 کانادا را داشته باشد.
  • سرمایه گذاری در خارج شهر تورنتو سایر شرایط این سرمایه گذاری مشابه سرمایه گذاری در شهر تورنتو است، تنها میزان سرمایه لازم برای این منطقه ۴۰۰ هزار دلار است که ۲۰۰ هزار دلار آن باید سرمایه گذاری شود.
  • سرمایه گذاری بدون محدودیت شهری نیاز به حداقل 600 هزار دلار کانادا دارد که 200 هزار دلار آن باید صرف سرمایه گذاری شود. فرد متقاضی باید حداقل 3 سال سابقه مالکیت شغل و تجارت یا حداقل 4 سال سابقه مدیریت طی 10 سال گذشته را داشته باشد، برای این نوع سرمایه گذاری فرد متقاضی باید حداکثر 64 سال سن داشته باشد و مدرک تحصیلی او معادل فوق دیپلم باشد، همچنین حداقل مدرک زبان برای این برنامه (CLB4)  کانادا است.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق برنامه استانی کبک

برنامه سرمایه گذاری کسب و کار استان کبک، به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد که بتوانند از طریق این برنامه اقامت دائم خود را در کانادا با سرمایه ۱.۲ میلیون دلار (به واسطه تامین اعتبار) به دست آورند. متقاضیان می‌توانند با پرداخت ۳۵۰ هزار دلار کانادا به موسسات اعتباری و بررسی پرونده توسط دولت کانادا، اقامت خود را در این کشور به دست آورند. در دوره جدید این برنامه که از ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸ آغاز گردید، ابتدا سهمیه به اندازه ۱۹۰۰ پرونده در نظر گرفته شد که تنها ۱۲۳۵ درخواست از کشور چین از جمله هنگ کنگ و ماکائو می باشد.

نامزدهای و این برنامه باید امتیازات لازم را در شش عامل اصلی (تحصیلات – زمینه‌های آموزشی – تجربه کار مدیریتی – سن – مهارت زبان انگلیسی / فرانسه – اقامت اقوام نزدیک در کبک) را به دست آورند که حداقل نمره قبولی در آن ۴۰ امتیاز و حداکثر نمره قبولی در این برنامه ۹۴ امتیاز می‌باشد.

معیارهای واجد شرایط بودن برای برنامه سرمایه گذاری کبک به شرح زیر می باشد:

  • حداقل سن ۱۸ سال
  • حداقل ۲ سال سابقه مدیریتی.
  • ارائه تمکن مالی به ارزش ۲،۰۰۰،۰۰۰ دلار کانادا
  • سرمایه گذاری به ارزش ۱،۲۰۰،۰۰۰ دلار کانادا در استان کبک
  • متقاضیان باید نشان دهند که پس از ورود به کانادا تمکن مالی جهت حمایت از خود و خانواده خود را دارند

برای مطالعه‌ی جزئیات روی لینک زیر کلیک نمایید:

برنامه‌ های بیزینسی برای مهاجرت به کانادا (sepimmigration.com)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد