مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

تفاوت ویزای استارتاپ و ویزای کارآفرینی کانادا


به طور کلی برای مهاجرت به هر کشور و همچنین دریافت اقامت آن راه‌های مختلفی وجود دارد. البته در صورتی که کشور مورد نظر مهاجرپذیر در نظر گرفته شود. اقامت کانادا نیز دارای راه‌های مختلفی است. یکی از راه‌های بسیار مهم و اصلی جهت مهاجرت به کشور کانادا مهاجرت از طریق برنامه‌های بیزینسی در نظر گرفته می‌شود که این روش نیز جزئیات مخصوص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه اقامت کارآفرینی و استارت آپ کانادا بپردازیم و توضیحاتی را در رابطه با این دو مفهوم برای‌تان اطلاع دهیم. بنابراین موضوع اصلی این مقاله تفاوت ویزا استارتاپی و کارآفرینی کانادا است.

به عبارتی مهم‌ترین و اساسی‌ترین تفاوت ویزای استارت‌ آپ و ویزای کارآفرینی کانادا این است که در ویزای کارآفرینی کانادا شما باید ویزای کار مشروط را دریافت نمایید. درحالی که در ویزای استارتاپ شما می‌توانید اقامت دائم کانادا را به صورت غیر مشروط داشته باشید.

یعنی حتی اگر پروژه هم راه‌اندازی نشود، اقامت دائم شما پابرجا خواهد ماند. از دیگر تفاوت‌های میان این دو مفهوم این است که شما با ویزای کارآفرینی لزوماً با یک راه حل جدید و یا ایده جدید مواجه نخواهید بود. این در حالی است که در استارتاپ وجود ایده و راه حل‌های جدید معنا و مفهوم خاصی دارد.

درواقع استارتاپ نشان‌دهنده ظهور خلاقیت و ایده‌های نوین در نظر گرفته می‌شود؛ همچنین با این مفهوم معنا می‌پذیرد. نکته دیگر در رابطه با تفاوت ویزا استارتاپی و کارآفرینی کانادا این است که در استارتاپ، شرایط خاصی و یا سن مخصوصی در نظر گرفته نشده است؛ از این رو تمامی افراد که دارای تمکن مالی بالا و همچنین سوابق مدیریتی باشند، می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند.

اما در برنامه‌های کارآفرینی شرایط خاصی بر اساس قوانین و مقررات هر استان در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال، افراد باید حداقل ۲ سال تجربه کار در شرایط شغلی مشابه را داشته باشند؛ علاوه بر آن شغل آن‌ها باید قانونی و سودآور در نظر گرفته می‌شد.

مقایسه اقامت کارآفرینی و استارت آپ کانادا

معمولاً بسیاری از افراد پس از آن که توضیحاتی در رابطه با تفاوت ویزا استارتاپی و کارآفرینی کانادا مطالعه می‌کنند، سوالی ذهنشان را درگیر می‌کند و این سؤال آن است که کدام یک بهتر است؟ ویزای استارت آپی یا کارآفرینی؟ در این رابطه نمی‌توان به صورت دقیق عنوان کرد که یکی از برنامه‌ها بر دیگری برتری دارد.

البته حدود یک دهه است که امکان مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی از دستور خارج شده است. علاوه‌بر آن دولت کانادا این اجازه را از شهروندان خارجی دریغ کرده است. البته همچنان فرصت مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ وجود دارد.

از مزایای بسیار مهم استارتاپ در کانادا این است که شما به عنوان یک مهاجر محدودیتی در میزان سرمایه اولیه خود را ندارید. علاوه بر آن می‌توانید اجازه کار در کانادا را به دست آورید. همچنین شانس اقامت در کانادا به صورت چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

موضوع دیگری که در رابطه با تفاوت ویزای استارت‌ آپ و ویزای کارآفرینی کانادا نظر گرفته می‌شود این است که دریافت ویزای استارت آپ در کانادا به معنی دریافت اجازه ورود به این کشور برای تمام اعضای خانواده در نظر گرفته می‌شود. این در حالی است که برای حضور شما در این کشور الزامی وجود ندارد و در بسیاری از مواقع افرادی که به دریافت ویزا استارتاپی خود در کشور دیگری به فعالیت می‌پردازند؛ چرا که ممکن است توان زندگی دائم در این کشور را نداشته باشند.

وکیل رسمی مهاجرت، آقای سپهر فلاحتی مدیر سازمان مهاجرتی SEP Immigration با شماره وکالت RCIC# R533959 از انجمن وکلای رسمی کانادا و سال‌ها تجربه و پرونده‌های موفق مهاجرتی در دادگاه‌های مهاجرتی، شما را در همه‌ی مراحل مهاجرت به کانادا همراهی می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد