مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

شغل وکالت در کانادا


شغل وکالت در بیشتر کشورهای جهان مخصوصاً کانادا شامل مشاوره دادن به موکلان در مورد موضوعات حقوقی و قانونی، نماینده شدن وکلا برای موکلان خود در انجمن‌ها، شورا، دادگاه‌ها و تهیه سندهایی مثل قرارداد و وصیت‌نامه است.

وکیل‌ها همچنین از پرونده وکلای خود در دادگاه‌ها دفاع می‌کنند. شغل وکالت در کانادا در شرکت‌های حقوقی و حتی دفاتر حقوقی، می‌توانند فعالیت داشته باشند؛ همچنین شغل وکالت در کانادا در دولت‌های فدرال، استانی و شهری و شرکت‌ها فرصت‌های شغلی مناسبی وجود دارد که می‌توانند در آنجا نیز فعالیت کنند. البته در کانادا وکلا به‌صورت خویش‌فرما هم می‌توانند به فعالیت خودشان ادامه دهند. در این مقاله به بررسی وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران، تحصیل وکالت در کانادا و وکالت ایرانیان در کانادا پرداخته‌ایم.

بازار کار وکالت در کانادا

شغل وکالت یکی از با پرستیژترین رشته‌های حقوقی در تمام دنیا است و متقاضیان بسیاری برای ورود به این رشته در همه جای دنیا وجود دارد. کانادا یکی از کشورهای با سابقه در آموزش شاخه‌های مختلف رشته حقوق است. رشته حقوق در کانادا بسیار پر طرف‌دار است. در حوزه حقوقی در کشور کانادا رشته‌های مختلفی وجود دارد که وکالت یکی از این موارد است.

وکالت در کانادا

هیچ‌وقت نمی‌توانید تصور کنید که بازار کار وکالت در کانادا اشباح می‌شود چون ارائه خدمات حقوقی یک پروسه سخت و پیچیده است که نیاز به متخصصین ماهر و مجرب برای ارائه خدمات باکیفیت و به‌ صرفه دارد. تغییر و تحولات در قانون یک کشور باعث ایجاد فرصت‌های شغلی قانونی جدیدی می‌شود، وکالت نیز یکی از فرصت‌های شغلی عالی در رشته حقوق در کاناداست که با مراجعه به مشاوران در راستای تحصیل در این رشته می‌توانید قدم بردارید.

تحصیل وکالت در کانادا

کانادا دومین کشور از نظر بزرگ‌ترین مساحت است و به لحاظ امنیت اجتماعی و تنوع فرهنگی انتخاب اول برای دانشجویان بین‌المللی است. همچنین کانادا نسبت به سایر کشورها مثل: آمریکا، انگلیس، آلمان سیستم آموزشی بسیار خوبی دارد و به‌عنوان ثروتمندترین کشور دنیا است؛ به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه به تحصیل وکالت در کانادا هستند و بازار کار بسیار خوب آن برای کسانی که در این کشور تحصیل می‌کنند و یا برای ارتقای شغلی خود کانادا بهترین گزینه است. برای فعالیت در حوزه حقوق نیاز است در ازمون وکالت در کانادا قبول شوید. در ادامه محتوای ازمون وکالت در کانادا را بررسی خواهیم کرد.

محتوای آزمون LSAT (آزمون‌پذیرش دانشکده حقوق)

سه مورد کلیدی در این آزمون‌ها که جزء ازمون وکالت در کانادا است مورد بررسی قرار می‌گیرند:

  • درک مطلب:شما باید بر اساس توانایی درک خود با متن‌های طولانی و پیچیده‌ای که در حوزه رشته حقوق و وکالت در این بخش داده می‌شود یک نتیجه‌گیری مناسب کرده و به پاسخ سؤال‌های خود دررابطه‌با متن بدهید.
  • استدلال تحلیلی: در این قسمت توانایی شما برای روابط و نتیجه‌گیری مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
  • استدلال منطقی: شما در این قسمت باید نقاط قوت و ضعف را در استدلال‌های داده شده در آزمون را شناسایی کنید.

شما باید در آزمون یک نمونه متن نوشتاری درباره یک موضوع در حقوق بنویسید و این متن به دانشکده حقوقی که برای آن اپلای کرده‌اید فرستاده می‌شود.

اخذ پروانه وکالت در کانادا

برای کسانی که قصد دارند در کانادا و در حوزه وکالت فعالیت کنند و یا کسانی که قصد ادامه کار خود در کانادا را دارند، باید به‌صورت کلی دوره‌های تکمیلی استان مورد نظر خود در کانادا را پشت سر بگذارند. آن‌ها باید در این مرحله آزمون  UBE  یعنی آزمون بار را برای اخذ پروانه وکالت در کانادا را قبول شوند که این آزمون شامل مواردی از جمله؛ خانواده، قانون اساسی، انواع قانون کیفری و غیره … است و ممکن است نیاز دولت به قبولی فرد در پشت سر گذراندن تمامی آزمون‌های زیر که توسط کنفرانس ملی نوار محققین مشخص گردیده باشد که عبارت‌اند از:

  • آزمون چندحالته بار (MBE)
  • تست عملکرد چندحالته (MPT)
  • آزمون مقاله چندحالته (MEE)
  • آزمون مسئولیت حرفه‌ای چندحالته (MPRE)

در نهایت متقاضی پس از قبولی در آزمون‌ها می‌تواند برای گرفتن و اخذ پروانه وکالت در کانادا اقدام کند.

برای مطالعه‌ی بیشتر اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد