مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

بورسیه کامل تحصیلی کانادا


اولین پرسشی که هنگام صحبت از بورسیه کامل تحصیلی کانادا به ذهن می‌رسد، دربارۀ شرایط دریافت آن است. این روزها بسیاری از متقاضیان تحصیل در این کشور تمایل دارند بورسیۀ یادشده را دریافت کنند‌؛ بنابراین در این مطلب، ابتدا با شرایط کلی دریافت بورسیه کامل تحصیلی کانادا و سپس با انواع این بورسیه آشنا خواهیم شد.

شرایط کلی دریافت بورسیۀ کامل تحصیلی

درادامه، با برخی از شرایط کلی برای دریافت بورسیۀ کامل تحصیلی آشنا می‌شویم که با درنظرگرفتن آن‌ها، تقریباً در تمامی کشورها می‌توانید این نوع بورسیه را دریافت کنید.

معدل

یکی از عوامل مهم در دریافت بورسیۀ کامل تحصیلی معدل است. برای دریافت این نوع بورسیه، بهتر است که معدلتان بهتر از ۱۷ باشد؛ البته این بدان‌معنا نیست که افرادی با معدل کمتر از ۱۷ نمی‌توانند بورسیۀ کامل را دریافت کنند. به‌عبارت‌دیگر، برای بهره‌مندی از این نوع بورسیه شایسته است معدلتان بهتر از 17 باشد؛ اما اگر بتوانید ثابت کنید که با معدل کمتر هم جزو ۱۰درصد برتر دانشگاه بوده‌اید، مشمول شرایط دریافت بورسیۀ کامل خواهید شد. برای این منظور، می‌توانید به بخش آموزش دانشگاه یا دانشکدۀ خود مراجعه و گواهی دال بر «برتر بودن» را دریافت کنید. این گواهی برای ترجمه فاقد اعتبار است؛ اما توصیۀ ما این است که آن را ترجمه کنید و در رزومۀ خود قرار دهید و همراه مدارک سابمیت کنید.

نمرۀ زبان

دومین موضوع مهم نمرۀ زبان است که هرچه بهتر باشد، بخت شما را برای دریافت بورسیۀ کامل افزایش می‌دهد. برای دریافت این نوع بورسیه، بهتر است حداقل نمرۀ زبانتان ۷ باشد تا از افراد دیگر پیشی بگیرید.

مقاله

بی‌شک هیچ‌کس نمی‌تواند اهمیت مقاله را نادیده بگیرید؛ بنابراین، حتماً آن را مدنظر قرار دهید و بکوشید مقاله‌هایی در مجله‌های پژوهشی داخلی یا خارجی و ISI ثبت کنید. نکتۀ بسیار مهم دربارۀ مقاله این است که به‌هیچ‌وجه بابت نوشتن و چاپ مقاله به کسی هزینه‌ای پرداخت نکنید؛ زیرا بسیاری از این افراد مقاله‌ها را در مجله‌هایی منتشر می‌کنند که در فهرست سیاه (Black List) قرار گرفته‌اند و همین موضوع سبب کم‌شدن بخت شما در دریافت بورسیۀ کامل خواهد شد.

توصیه‌نامۀ قوی

توصیه‌نامۀ قوی نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر در دریافت بورسیۀ کامل است؛ بنابراین، حتماً از افرادی مانند استادان و کارفرمایان و حتی همکارانتان بخواهید تا توصیه‌نامه‌ای برایتان بنویسند و در آن از ویژگی‌ها و توانایی‌هایتان صحبت کنند.

سابقۀ کار

آخرین عامل سابقۀ کار است که باید با رشتۀ تحصیلی متقاضی مرتبط باشد. گفتنی است بیمه چندان مهم نیست و مهم‌تر از آن تجربه و مهارت کاری شماست.

آشنایی با بورسیه کامل تحصیلی کانادا

چند نمونه از بورسیه کامل تحصیلی کانادا عبارت‌اند از:

بورسیه‌های Pierre Elliott Trudeau Foundation

بورسیه‌های Pierre Elliott Trudeau Foundation مختص دانشجویان رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی هستند و هم به دانشجویان داخلی و هم به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شوند. ارزش بورسیه‌های مذکور ۲۰هزار دلار در سال است و به آن دسته از دانشجویانی تعلق می‌گیرند که می‌خواهند در مقطع دکتری تحصیل کنند.

بورسیه‌های دانشگاه کلگری

بورسیه‌های دانشگاه کلگری به دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی اعطا می‌شود و برای دریافت آن‌ها، متقاضیان براساس سابقۀ آکادمیک و غیرآکادمیک خود ارزشیابی می‌شوند. ارزش این بورسیه در سال اول ۱۵هزار دلار است که در قالب شهریۀ دانشگاه واریز می‌شود. برای دریافت این بورسیه‌ها، متقاضیان برای چهار سال تحصیلی باید GPA بهتر از ۲.۶ داشته باشند که در این صورت، ارزش کل بورسیه بیش از ۶۰هزار دلار خواهد بود.

بورسیۀ Lester B. Pearson دانشگاه تورنتو

این بورسیه ویژۀ دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی است و علاوه‌بر کل هزینۀ شهریۀ دانشگاه، هزینه‌های خوابگاه رایگان و کتاب‌های درسی را پوشش می‌دهد.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد