مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

مهاجرت

همه چیز راجع به مهاجرت به کانادا

قوانین رمز ارز در کانادا

قوانین رمز ارز در کانادا

کانادا کشوری پیشرفته و زیبا در آمریکای شمالی است که از نظر مساحت، دومین کشور پهناور دنیا محسوب می‌شود. اتاوا پایتخت این کشور جذاب انتخاب شده؛ هر چند که بزرگ‌ترین شهر آن تورنتو است.

اگر با نظام حاکم بر کانادا آشنا باشید، حتماً می‌دانید که این کشور براساس پادشاهی مشروطه و دموکراسی مبتنی بر پارلمان فدرال اداره می‌شود. از آن‌جایی که کانادا و آمریکا طولانی‌ترین مرز مشترک را با یکدیگر دارند، رابطه اقتصادی این دو کشور فراتر از آن چیزی بوده که تصور می‌کنید.

با توجه به اینکه این روزها بحث ارزهای دیجیتال در جهان داغ شده و کانادا نیز برای پیشرفت‌های اقتصادی از آن‌ها استفاده می‌کند، بسیاری از افراد مایل هستند که بدانند قوانین رمز ارز در کانادا و آشنایی با کشور کانادا در بایننس به چه صورتی تدوین شده است. 

قوانین مربوط به ارز دیجیتال در کانادا ، به صورت مشخص اعلام می‌گردد تا شهروندان با خیال آسوده بتوانند از این چهارچوب‌ها برای فعالیت در این حوزه استفاده نمایند. اتباع کشور کانادا در بایننس، انداکس، بیت بای، مای بی‌تی سی و… به عنوان صرافی‌های شناخته شده، حساب دارند و با کسب آموزش‌های لازم اقدام به کسب درآمد می‌کنند. دولت کانادا سعی کرده به‌ جای منع استفاده از ارزهای دیجیتالی برای شهروندان خود، قوانینی را به این منظور تصویب کند تا همگان بتوانند به شکل ایمن در این زمینه به فعالیت بپردازند.

قوانین ارز دیجیتال در کانادا

کشور کانادا از آن دست کشورهایی بوده که خوشبختانه اجازه استفاده از رمزارزها را به شهروندان خود می‌دهد. اگرچه ارزهای دیجیتالی هنوز به عنوان پول قانونی و رسمی این کشور شناخته نمی‌شوند، با این حال دولت کانادا سعی کرده سازوکارهای قانونی را برای فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی در این حوزه فراهم نماید. خوشبختانه قوانین رمز ارز‌ها در کانادا، روی تراکنش‌های ارز دیجیتال نیز اجرا می‌گردند و این موضوع می‌تواند اطمینان کاربران را افزایش دهد.

جالب اینجاست که آژانس Canada Revenue Agency استفاده از ارزهای دیجیتال را برای پرداخت سرویس‌ها و محصولات مختلف قانونی دانسته و اعلام کرده که این سرویس‌ها می‌توانند در قالب مبادله کالا به کالا مورد استفاده قرار گیرند. در واقع ارزهای دیجیتالی به عنوان کالا شناخته شده‌اند.

فرمانداری کانادا در مصاحبه‌ای اعلام کرد. البته فروشگاهی که برای خرید انتخاب می‌کنند، می‌بایست از ارزهای دیجیتالی به عنوان یک منبع مالی پشتیبانی نمایند.

قوانین رمز ارز در کانادا

آیا ارز دیجیتالی به عنوان ارز قانونی از سوی دولت کانادا شناخته می‌شوند؟

با توجه به توضیحاتی که در قسمت قبل دادیم، ممکن است فکر کنید ارزهای دیجیتال به عنوان ارز رسمی و قانونی در کانادا شناخته می‌شوند. در حالی که این تصور ابداً صحیح نیست. اگرچه کاربران در استفاده از این ارزها منعی ندارند، اما کانادا رمزارزها را به عنوان ارز قانونی معرفی نکرده است. تنها ارز قانونی در کشور کانادا، دلار کانادا بوده که از سوی دولت و کلیه نهادها و سازمان‌های قانونی به رسمیت شناخته شده و به‌غیر از دلار، هنوز هیچ ارزی به عنوان یک ارز رسمی در کانادا معرفی نشده است.

مالیات خرید و فروش ارز دیجیتال

همان‌طور که می‌دانید دولت کانادا، بر تراکنش‌های صورت گرفته با ارزهای دیجیتال، مالیات در نظر گرفته است. البته این قوانین مربوط به ارز دیجیتال در کانادا بر مالیات خرید و فروش ارز دیجیتال به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که مالیات خرید و فروش ارز دیجیتال تنها یکی از آن‌هاست.

قوانین مربوط به ارز دیجیتال در کانادا

سه قانون مالیاتی بر ارزهای دیجیتالی در کانادا

  • پرداخت‌ها: براساس قوانین مالیاتی و قوانین مربوط به ارز دیجیتال در کانادا، کلیه محصولات و سرویس‌های خریداری شده با ارزهای دیجیتال، در قالب مالیات بر درآمد محاسبه می‌شوند. بر این اساس در جایی که ارزهای دیجیتالی به عنوان یک کالا، با کالا و خدمات دیگر مبادله می‌شوند، قوانین تراکنش پایاپای روی آن‌ها اعمال می‌شود. قانون Barter Transactions یا همان تراکنش پایاپای می‌گوید زمان‌هایی که کالا یا خدمات به صورت مستقیم با کالاهای دیگر معامله می‌شوند، دیگر هیچ منبع مالی برای مبادله مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 

  • تجارت: ارزهای دیجیتالی که زیر نظر قوانین کانادایی اداره می‌شوند، به عنوان کالا شناخته شده‌اند. زمانی که فردی برای پرونده‌سازی مالیاتی خود اقدام نماید، می‌بایست کلیه سودها و ضررهای به دست آمده از ارزهای دیجیتال را اعلام نماید و سود به دست آمده از آن، مشمول مالیات خواهد شد.

 

  • استخراج: استخراج ارزهای دیجیتالی به عنوان یک شغل پردرآمد محسوب می‌شود. البته برخی از افراد به منظور سرگرمی این کار را انجام می‌دهند اما در هر صورت، فعالیت اقتصادی از طریق استخراج ارزهای دیجیتالی، به عنوان درآمد سالانه برای فرد محاسبه شده و مشمول مالیات خواهد شد.

منبع:

قوانین ارز دیجیتال در کانادا چگونه است؟ (sepimmigration.com)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد